מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ההצבעה על חוק הגיוס: גלנט יתנגד, חבר כנסת מהאופוזיציה יגיע משבעה

אחרי פרישתם של חברי המחנה הממלכתי ממשלת החירום, מבחן ראשון לקואליציית 64 שחוזרת לבמה הפוליטית. שר הביטחון הודיע שיתנגד וצפוי להיות המתנגד היחיד משורות הקואליציה | גנץ אמש: "לא להביא למליאה חוק שפוגע בביטחון המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 09:40 ד בסיון התשפד

ההצבעה על חוק הגיוס: גלנט יתנגד, חבר כנסת מהאופוזיציה יגיע משבעה
בנימין נתניהו במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי יממה פוליטית סוערת עם פרישתם של חברי המחנה הממלכתי ממשלת החירום, המבחן הראשון לסדר הפוליטי החדש יתקיים הלילה (ב') כשמליאת הכנסת תצביע על החלת הרציפות על חוק הגיוס של גנץ שנתניהו בחר לקדם. מי שנמצא במוקד העניין הוא שר הביטחון, יואב גלנט, שהודיע הבוקר כי הוא יתנגד לחוק.

במקביל, טלי גוטליב שהייתה צפויה להתנגד הודיעה שתצביע בעד בעקבות המחאות נגדה: "אם התלבטתי לרגע אם להתנגד לדין הרציפות, הזרים שהנחתם בפתח ביתי שכנעו אותי להצביע בעד", כתבה. עודד פורר מישראל ביתנו, היושב שבעה על אחיו, הודיע כי יגיע למליאה להצבעה נגד החוק. במידה ולא יתגלו עריקים נוספים משורות הליכוד, גלנט הוא היחיד שצפוי להתנגד ומסתמן רוב של 63-57 בהצבעה.

גלנט לפני שבועיים: מתווה שיגיע באופן חד צדדי יחשב כמתווה פוליטי, גנץ אמש: לא להביא למליאה חוק שפוגע בביטחון המדינה

שר הביטחון הביע את עמדתו בצורה ברורה נגד החוק ולפני שבועיים אמר בנחרצות: "מתווה שיגיע באופן חד צדדי, יחשב כמתווה פוליטי, גם אם הוא המתווה הכי טוב שיש והוא יסכן את היכולת שלנו להעמיד את הסד"כ למול האיום הביטחוני. אם יהיה מתווה שהוא מקובל על כולם, יהיה אשר יהיה, אבל כולם מקבלים אותו, אני חושב שכוחו באחדותו, זה הסיפור, הוא יביא את הדבר הנכון ולכן אני אתמוך בו. בשביל זה עשיתי את המאמץ הגדול הזה, כי אני חושב שזה מה שהחיילים מצפים מאיתנו".

נזכיר כי אמש התייחס גנץ לחוק בנאום הפרישה: "ניצחון אמיתי זה לשנות את סדרי העדיפויות הלאומיים, להרחיב את מעגל השירות והמשרתים, ולוודא שישראל תוכל לאתגרים העומדים בפנייה - ולא להביא מחר למליאה, חוק שפוגע בביטחון המדינה בזמן מלחמה, בגלל חוב פוליטי".