דריכות לקראת ההצבעה על חוק הגיוס: גלנט צפוי להתנגד אבל שותק מאז פרישת גנץ

אחרי הפרישה של המחנה הממלכתי בחר שר הביטחון שלא להגיב, אבל כבר היום יצטרך להכריע בהצבעה על מתן דין רציפות לחוק הגיוס של גנץ מלפני שנתיים | לאחרונה אמר כי לא ייתן את ידו לחוק שלא יקודם בהסכמה רחבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 08:20 ד בסיון התשפד

דריכות לקראת ההצבעה על חוק הגיוס: גלנט צפוי להתנגד אבל שותק מאז פרישת גנץ
גלנט בכנסת, מאי 2024, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי יממה פוליטית סוערת עם פרישתם של חברי המחנה הממלכתי ממשלת החירום, המבחן הראשון לסדר הפוליטי החדש יתקיים הלילה (ב') כשמליאת הכנסת תצביע על החלת הרציפות על חוק הגיוס של גנץ שנתניהו בחר לקדם. מי שנמצא במוקד העניין הוא שר הביטחון, יואב גלנט, שמאתמול לא משמיע קול.

גלנט לפני שבועיים: מתווה שיגיע באופן חד צדדי יחשב כמתווה פוליטי

שר הביטחון הביע את עמדתו בצורה ברורה נגד החוק, והיה נראה שהוא מתואם עם גנץ בכל הנוגע לסוגיה הרגישה. כעת, אחרי פרישת גנץ, ממתינים במערכת הפוליטית לראות כיצד יבחר גלנט לנהוג. לפני שבועיים אמר גלנט בנחרצות: "מתווה שיגיע באופן חד צדדי, יחשב כמתווה פוליטי, גם אם הוא המתווה הכי טוב שיש והוא יסכן את היכולת שלנו להעמיד את הסד"כ למול האיום הביטחוני".

"אם יהיה מתווה שהוא מקובל על כולם, יהיה אשר יהיה, אבל כולם מקבלים אותו, אני חושב שכוחו באחדותו, זה הסיפור, הוא יביא את הדבר הנכון ולכן אני אתמוך בו. בשביל זה עשיתי את המאמץ הגדול הזה, כי אני חושב שזה מה שהחיילים מצפים מאיתנו", הוסיף אז.

גנץ: לא להביא מחר למליאה חוק שפוגע בביטחון המדינה

נזכיר כי אמש התייחס גנץ לחוק בנאום הפרישה שנשא: "ניצחון אמיתי זה לשנות את סדרי העדיפויות הלאומיים, להרחיב את מעגל השירות והמשרתים, ולוודא שישראל תוכל לאתגרים העומדים בפנייה - ולא להביא מחר למליאה, חוק שפוגע בביטחון המדינה בזמן מלחמה, בגלל חוב פוליטי".