מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פרישת גנץ ואיזנקוט מממשלת החירום: אלו האפשרויות שעומדות בפני נתניהו

בצל פרישת "המחנה הממלכתי" ממשלת החירום, ראש הממשלה נערך לסדר הפוליטי החדש: מה יקבלו סמוטריץ' ובן גביר, התגברות המחאות, עסקת חטופים והרחבת שורות הקואליציה | נתניהו: "זה הזמן לאחד את הכוחות. דלתי תשאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 07:26 ד בסיון התשפד

פרישת גנץ ואיזנקוט מממשלת החירום: אלו האפשרויות שעומדות בפני נתניהו
נתניהו והנגבי בישיבת קבינט. ארכיון, צילום: איתי בית-און /לע"מ

אחרי פרישת המחנה הממלכתי מממשלת החירום, הקלפים הפוליטיים נטרפים מחדש ונראה שישנם כמה תרחישים אפשריים לחודשים הקרובים. אחת מהאופציות אותן שוקל נתניהו היא פירוק קבינט המלחמה, הקבינט המצומצם שהוקם וכלל גם את גנץ ואיזנקוט, כיסאות אליהם סמוטריץ' ובן גביר לוטשים עיניים.

המחאות נגד נתניהו, ברקע "עסקת נתניהו"

המחאות נגד נתניהו והממשלה רק יגברו מצד שמאל, כאשר חלקים רבים בציבור שסמכו על המחנה הממלכתי בתור "הקול" שלהם במוקדי קבלת ההחלטות יבינו שכעת הכוח הרב נותר בידיו של נתניהו, שבעיניהם אחראי במידה זו או אחרת למחדל הגדול ומונע משיקולים פוליטיים.

הפגנה בעד שחרור החטופים

הפגנה בעד שחרור החטופים צילום: Miriam Alster,Flash90

סוגיה חשובה נוספת שעומדת על הפרק היא עסקת החטופים, שזכתה לכינוי "עסקת נתניהו". עד כה חמאס לא השיב להצעה, ולמרות שנראה כי היא לא תבשיל היא עדיין עומדת בתוקפה ונמצאת בראש מעיניהם של האמריקאיים. במידה והעסקה תבשיל, יצטרך נתניהו לעמוד מול סמוטריץ' ובן גביר ולהעביר אותה מעל הראש שלהם.

הקואליציה תתרחב?

במידה ויצליח, נתניהו ינסה להרחיב את שורות קואליציה עם אנשים כמו גדעון סער ואביגדור ליברמן. "דלתי תשאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה ולסייע בהבאת הניצחון על אויבינו והבטחת ביטחון אזרחינו", אמר אתמול נתניהו וקרץ לראשי מפלגות ימניות שמחממות את ספסלי האופוזיציה.

נתניהו וליברמן, קפיצה גדולה

נתניהו וליברמן צילום: Yonatan Sindel,Flash90

נזכיר כי נתניהו הגיב אמש לפרישת גנץ וכתב: "ישראל נמצאת במלחמה קיומית בכמה חזיתות. בני, זה לא הזמן לנטוש את המערכה - זה הזמן לאחד את הכוחות. אזרחי ישראל, נמשיך עד לניצחון והשגת כל מטרות המלחמה, ובראשן שחרור כל חטופינו וחיסול החמאס".