"נפתחה הדלת והחייל אמר 'שלום נועה, זה צה"ל', חשבתי שהם מסתלבטים עליי"

החטופה ששוחררה במבצע נועז שיחזרה בפני חבריה על רגעי החילוץ הדרמטיים: "הוא אמר לי: 'אני הולך להרים אותך על הכתף שלי, בסדר?' ואז הבנתי שזה קורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 22:44 ג בסיון התשפד

"נפתחה הדלת והחייל אמר 'שלום נועה, זה צה"ל', חשבתי שהם מסתלבטים עליי"
נועה ארגמני, שעות לאחר חילוצה מעזה, צילום: דובר צה"ל

נועה ארגמני הפכה מאז 7 באוקטובר לאחת הסמלים של החטופים הישראלים בעזה, החל מסרטון החטיפה שהיה מהראשונים שפורסמו ועד לרגעים המאושרים בהם נודע דבר שחרורה. היום (א') פורסמו ב"חדשות 12" דברים שאמרה לחבריה על הרגעים בהם חולצה.

"זה היה מפחיד. הלוחמים היו אמיצים"

"כשהוחזקתי בדירה הם היו פותחים את הדלת בלי לדפוק כדי לקרוא לי לנקות" שיחזרה ארגמני את היחס כלפיה מצד השובים, "כשהגיעו לחלץ אותי, פתאום נפתחה הדלת והחייל אמר 'שלום נועה, זה צה"ל', בהתחלה חשבתי שהם מסתלבטים עליי ולא זזתי מהמקום". יחד עם זה היא הוסיפה ותיארה: "במהלך החילוץ נתקעה המשאית, זה היה מפחיד. הלוחמים היו אמיצים, זה היה עניין של שנייה ויכולתי לא להיות כאן היום".

נועה ארגמני מתאחדת עם משפחתה

נועה ארגמני מתאחדת עם משפחתה, צילום: מעיין טואף / לע"מ

התנאים הקשים בהם הוחזקה נעה ארגמני על ידי עיתונאי אל ג'זירה

כזכור, רק הבוקר נחשף כי כי העיתונאי עבדאללה אל ג'מאל שדיווח ברשת אל ג'זירה, שמר על החטופה נועה ארגמני לצד אביו הרופא בתמורת לתשלום מהארגון הרצחני. השניים חוסלו במהלך מבצע החילוץ. לאחר החילוץ החטופה נעה ארגמני העידה כי הורשה להתקלח לעיתים נדירות מאוד בעת שהוחזקה בשבי אך לדבריה, הורשתה לצאת לאור יום מידי פעם כשהיא מחופשת לאישה ערבייה.