"ידענו על המחלוקת סביב חוק הגיוס": החטוף ששב מעזה שחזר

בתיאורים ששיתף עם מכריו, חשף אלמוג ג'אן ששב משבי החמאס עם עוד שלושה חטופים על התחושות בשבי ועל הדברים שידעו על המתרחש בישראל: "ידענו על ההפגנות והעצרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 21:30 ג בסיון התשפד

"ידענו על המחלוקת סביב חוק הגיוס": החטוף ששב מעזה שחזר
אלמוג מאיר ג'אן, ידע על יום ההולדת של האם, צילום: דובר צה"ל

אלמוג מאיר ג'אן חולץ אתמול מרצועת עזה יחד עם עוד שלושה חטופים במבצע נועז שידובן עוד שנים. בשיחה עם מכריו שהובאה הערב (א') ב"חדשות 12" שיתף ג'אן קצת על התקופה הקשה בשבי החמאס בעזה ועל הדברים שידענו החטופים על מה שקורה בישראל.

"בכל תקופת השבי הייתי עם אנדריי ושלומי באותו החדר. לפעמים המחבלים התעמרו בנו, אבל היינו חזקים ותמכנו אחד בשני" תיאר. "לפעמים בישלנו לעצמינו אוכל ועשינו פעילות גופנית. היינו מאוד מאוחדים".

חילוץ החטופים

חילוץ החטופים, צילום: דובר צה"ל

"שם ראיתי את התמונה שלי תלויה"

לפי התיאור של ג'אן, החטופים ידעו גם על המתרחש בישראל וההפגנות בכיכר החטופים: "ראינו את העצרת שהייתה בכיכר החטופים יום לפני יום השואה ושם ראיתי את התמונה שלי תלויה. המחבלים עדכנו אותנו על האירועים, ידענו על ההפגנות והעצרות וידענו על המחלוקת סביב חוק הגיוס".

"בשבי ניהלתי יומן שבו ספרתי את הימים, כך ידעתי שאמא מציינת היום את יום הולדתה "תיאר, "בהתחלה, בזמן החילוץ לא הפסיקו לירות עלינו מכל הכיוונים וכשיצאנו גם נתקע הרכב פעמיים וזה היה מאוד מלחיץ".