בעקבות מחדל 7 באוקטובר מפקד אוגדת עזה מתפטר ופורש מצה"ל: "נכשלתי במשימת חיי"

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד הודיע על התפטרותו בעקבות מחדל 7 באוקטובר וכותב לראשי הרשויות בעוטף: "ב7/10 נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף. במסגרת לקיחת אחריותי כמפקד החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד האוגדה ואת שירותי בצה"ל". רוזנפלד יישאר בתפקידו עד למינוי מחליף

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 19:35 ג בסיון התשפד

מפקד אוגדת עזה מתפטר ופורש מצה"ל: "נכשלתי במשימת חיי"
תא"ל אבי רוזנפלד, מתפטר מתפקידו, צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד מודיע היום (א') כי הוא עוזב את תפקידו ופורש מצה"ל בעקבות חלקו במחדל 7 באוקטובר. במכתב ששלח לראשי הרשויות בעוטף עזה כותב תא"ל רוזנפלד: "ב-7 באוקטובר נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף".

"כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו"

"במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה ועל הכוחות במוצבים אל מול אלפי המחבלים שפלשו לשטחנו בעשרות נתיבים". הוא כותב כי הודיע למפקדיו על רצונו לסיים את השירות בצה"ל וכי יוסיף לשמש בתפקידו על להחלפה מסודרת.

"כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדה 143. במסגרת לקיחת אחריותי כמפקד החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד האוגדה ואת שירותי בצה"ל לאחר 30 שנות שירות. הודעתי על כך למפקדיי. אשאר כאן עד לכניסת מחליפי לתפקידו בצורה מסודרת בהתאם להנחיית מפקדיי".

המכתב ששלח תא"ל רוזנפלד

המכתב ששלח תא"ל רוזנפלד צילום: צילום מסך

ראש אמ"ן חליוה התפטר מתפקידו

לפני כחודשיים, הודיע ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה לרמטכ"ל על בקשתו לפרוש מצה"ל לאור הכישלון המודיעיני החמור של אמ"ן תחת ראשותו במתקפת 7 באוקטובר. בהודעת צה"ל נמסר כי "בהחלטה עם הרמטכ"ל ובאישור שר הביטחון, יסיים האלוף אהרון חליוה את תפקידו ויפרוש מצה"ל, לאחר שימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי. האלוף אהרון חליוה ציין בבקשתו את הערכתו הרבה לעשייתם של משרתי אמ"ן במהלך המלחמה".