צפו כולל תיעוד מהלחימה: כך התנהל המבצע ההירואי לשחרור החטופים

יממה אחרי מבצע "ארנון" בו שוחררו ארבעה חטופים, בצה"ל מפרסמים תיעוד מלחימת צוות הקרב של כפיר במהלך המבצע | המבצע יצא לפועל לאחר שבועות ארוכים של איסוף מודיעין מדויק שנעשה בשב"כ ובמפקדת החטופים באמ"ן

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 17:00 ג בסיון התשפד

כולל תיעוד מהלחימה: כך התנהל המבצע ההירואי לשחרור החטופים
כוחות צה"ל במהלך הפעולה לשחרור ארבעת החטופים, צילום: דובר צה"ל

פרטים נוספים על מבצע ארנון: לוחמי הימ"מ ולוחמי היחידה המבצעית של שב"כ חילצו אתמול (שבת) את ארבעת החטופים במבצע מיוחד תחת אוגדה 98 בלב נוציראת, שהחל עם כניסת האוגדה ללחימה במרכז הרצועה כמה ימים קודם לכן. המבצע יצא לפועל לאחר שבועות ארוכים של איסוף מודיעין מדויק שנעשה בשב"כ ובמפקדת החטופים באמ"ן, שם גובש המידע המקדים על הימצאות החטופים בשני האיתורים וכן המודיעין שאיפשר את התנאים המבצעיים של החילוץ.

תיעוד: לחימת צוות הקרב של כפיר במהלך המבצע

"הרמטכ"ל, אני רוצה לדווח לך ששלושת היהלומים המריאו": סיומו של המבצע לשחרור החטופים

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הוביל את חילוץ החטופים והכוחות המיוחדים תחת אש והעביר אותם לנקודת העלייה למסוק בלב רצועת עזה. תחת צוות הקרב פעלו לחילוץ לוחמי סיירת צנחנים, יחידת הניוד (5515), שייטת 13, סיירת גבעתי וגדוד שריון (532). צוות הקרב של חטיבת כפיר פעל במשך מספר ימים במרחב. תחת צוות הקרב פעלו לוחמי צנחנים וכוח מיוחד של יחידת דובדבן.

צה"ל בעזה

כוחותינו במהלך המבצע | צילום: דובר צה"ל

צוות הקרב של חטיבה 7 ובו הכוחות המשוריינים, כוחות ההנדסה ולוחמי גדוד רותם פעלו ביעילות ובמהירות לחיסול מחבלים, השמדת תשתיות טרור והפעלת אש על מנת לאפשר את חילוץ החטופים. כלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות צבאיות להצלחת המבצע.

כוחות האוויר המיוחדים של חיל האוויר ולוחמי יחידת שלדג הכווינו, עם לוחמי הימ"מ, את והתקיפות האוויריות והפעלת האש לאורך המבצע. לוחמי יחידה 669 ויחידת שלדג נלחמו על חייו של פקד ארנון זמורה ז"ל מרגע ההתקלות ועד ההגעה לבית החולים שם נפטר מפצעיו.