מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אנחנו הולכים ומתקרבים": המסר של ארנון זמורה חודש לפני שנפל

לוחם הימ"מ ארנון זמורה שנפל בגבורה במבצע לחילוץ החטופים יצא במסר לפקודיו ביום הזיכרון והשאיר מסר גם לנשותיהם: "לא היינו מצליחים אפילו לקשור נעליים בלעדיכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/24 12:15 ג בסיון התשפד

"אנחנו הולכים ומתקרבים": המסר של ארנון זמורה חודש לפני שנפל
ארנון זמורה ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

במהלך המבצע ההירואי לשחרור החטופים נפל פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) של משטרת ישראל. ארנון הוביל את הכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו ארבעה החטופים, נפצע קשה מירי ולאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים. הבוקר (א') נחשף המסר שהעביר לפקודיו ביום העצמאות, פחות מחודש לפני המבצע הדרמטי.

"היום הזה חידד לי עוד יותר כמה בר מזל אני"

"יום הזיכרון תמיד מורכב וקשה, אך היום הוא קשה במיוחד" כתב זמורה. "זיכרון החברים עוד חד וברור ומעשיהם עוד מהדהדים ומכים גלים. כל יום מתגלים עוד ועוד פרטים על השבת הארורה ההיא ועל מה שנאלצנו להתמודד איתו. היום הזה חידד לי עוד יותר כמה בר מזל אני שזכיתי ועודני זוכה לשרת לצידכם. אנשים מיוחדים ערכיים בעלי יכולות מופלאות ובעיקר בני אדם טובים".

"אנחנו הולכים ומתקרבים לקראת ביצוע ערכי, הכי ערכי שיש"

זמורה פנה לאתגרי המלחמה: "המדינה עומדת בפני אתגרים אדירים והיחידה ניצבת בחזית. למי שהיו דמיונות ומחשבות לגבי נחיצות הצוות מבין ודורש אותו היום בכל מבצע. אלה אנחנו שנעמוד שם ונידרש לשיא המקצועיות והחדות. אלה אנחנו שנעמוד שם וניתן את הפתרון המבצעי. אנחנו הולכים ומתקרבים לקראת ביצוע ערכי, הכי ערכי שיש. הצוות עומד בנקודות ההכרעה ואני רוצה שתדעו שלא הייתי מבקש אף אחד אחר לידי מלבדכם".

"אתן אלה שמקריבות ,אתן אלה שפותרות את הבעיות ואתן אלה שתומכות בנו"

לסיום זמורה יצא במסר ללוחמים: "תחגגו את העצמאות, 76 שנים. אלה אתם שאפשרתם ומאפשרים אותה. אלה אתם ומשפחותיכם שמקריבים עבור הכלל. תחגגו. אני רוצה שתדעו כמה אני גאה ואוהב אתכם". ארנון, העביר את המסר גם לנשות הלוחמים והוסיף להן מסר אישי: "זה מה ששלחתי בצוות. אני רוצה גם לומר לכן, לא היינו מצליחים אפילו לקשור נעליים בלעדיכן, אתן אלה שמקריבות אתן אלה שפותרות את הבעיות ואתן אלה שתומכות בנו שאנחנו נופלים. אני אוהב גם אתכן".