מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ברוך מתיר אסורים: ארבעה חטופים חולצו בחיים משבי חמאס | סיכום חדשות השבת

ארבעה חטופים חולצו משבי חמאס במבצע הירואי של כוחות הביטחון במחנה נוסיראת: נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו | לוחם הימ"מ ארנון זמורה נפל במהלך החילוץ | סיכום חדשות השבת

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 08/06/24 20:43 ב בסיון התשפד

ברוך מתיר אסורים: ארבעה חטופים חולצו בחיים משבי חמאס | סיכום חדשות השבת
חילוץ החטופים, צילום: דובר צה"ל

ברוך מתיר אסורים: הותר לפרסום כי במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) חולצו הבוקר (שבת) ארבעה חטופים ישראלים, נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40), אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת 'הנובה' ב-7 באוקטובר. החטופים חולצו על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ משני איתורים שונים במבצע בלב נוציראת.

דובר צה"ל כינס מסיבת עיתונאים: כלל החטופים שחולצו בריאים

בהצהרה מיוחדת שנערכה הבוקר מסר דובר צה"ל: "הבוקר חילצנו את נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדרי קוזלוב, שנחטפו ב-7 באוקטובר ממסיבת 'הנובה' לתוך עזה. הם כולם בריאים, מצבם הרפואי תקין, והם נמצאים כעת בבית החולים, שם יעברו בדיקות רפואיות ויפגשו ויתאחדו עם משפחותיהם".

החטופים מתאחדים עם משפחותיהם בבית החולים

החטופים מתאחדים עם משפחותיהם בבית החולים צילום: מעיין טואף / לע"מ

נועה ארגמני מתאחדת עם משפחתה

נועה ארגמני מתאחדת עם משפחתה צילום: מעיין טואף / לע"מ

החטופים חוזרים הביתה במבצע הירואי

החטופים חוזרים הביתה במבצע הירואי צילום: מעיין טואף / לע"מ

"חילוץ משותף של צה"ל שב"כ ומשטרת ישראל - מבצע נועז באור יום"

"הארבעה חולצו במבצע חילוץ משותף של צה"ל שב"כ ומשטרת ישראל. מבצע נועז באור יום, במהלכו פשטו על 2 מבנים שונים בלב רצועת עזה, וחילצו תחת אש ארבעת החטופים שהוחזקו ע"י מחבלי חמאס. אנחנו נמשיך לעשות הכול על מנת להשיב אלינו את 120 החטופות והחטופים שעדיין מוחזקים בעזה. דעו שאנחנו נחושים להגיע גם אליכם, והמשימה לא תושלם עד שתחזרו הביתה".

פקד ארנון זמורה נפל בחילוץ החטופים: המבצע ייקרא על שמו

במהלך המבצע ההירואי לשחרור החטופים נפל פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד צוות ביחידה הלאומית ללוחמה בטרור (ימ"מ) של משטרת ישראל. ארנון הוביל את הכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו ארבעה החטופים, נפצע קשה מירי ולאחר מכן מת מפצעיו בבית החולים. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי שוחח עם מפקד הימ"מ, תנ"צ ח' וסיכם עימו כי המבצע ייקרא בצה"ל "מבצע ארנון" כאות הוקרה לעשיית היחידה במלחמה ולהקרבתו של ארנון.