מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משפחות שכולות עתרו לבג"ץ נגד מינוי ראש אמ"ן הבא: "נושא באחריות"

ארגון לביא ומשפחות שכולות עתרו לבג"ץ נגד מינוי תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן עד לתחקיר מעמיק על אחריותו למחדל 7 באוקטובר: "ראש חטיבת המבצעים נושא באחריות לתפקודה של החטיבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/24 12:26 א בסיון התשפד

משפחות שכולות עתרו לבג"ץ נגד מינוי ראש אמ"ן הבא: "נושא באחריות"
תא"ל שלומי בינדר, צילום: דובר צה"ל

ארגון לביא יחד עם משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, עתר הבוקר (ו') לבג"ץ בבקשה לעצור את מינויו של תת-אלוף שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן. העתירה מגיעה בעקבות חלקו של בינדר במחדל הביטחוני החמור שהתרחש בשבעה באוקטובר.

"אחריות פיקודית וודאי, ואחריות אישית קרוב לוודאי"

בעתירה נטען כי בינדר כראש חטיבת המבצעים "נושא באחריות לתפקודה של החטיבה ולהיעדר היערכות עובר למתקפה והיעדר תפקודו של צה"ל בזמן המתקפה. אחריות פיקודית וודאי, ואחריות אישית קרוב לוודאי". לדברי העותרים חלקו של בינדר בכישלון דורש חקירה מעמיקה ועצמאית שתברר את מידת אחריותו של תא"ל בינדר לאסון.

"תחקיר פנימי אינו יכול להוות חלופה לחקירה"

עוד ציינו העותרים כי "תחקיר פנימי, או 'עיון במסמכים', ככל שנערך אינו יכול להוות חלופה לחקירה עצמאית וזאת מכיוון שמי שצפוי להיות האובייקט של החקירה אינו יכול למנות את החוקרים, לקבוע את היקף החקירה ולקבל מסקנות בעניין ממצאיה".

הליך מינוי הקצינים זכה לביקורת מבקר המדינה עוד לפני כעשור

לסיום כתבו העותרים: "הליך מינוי הקצינים בדרגת אלוף הנו הליך לקוי, אשר זכה לביקורת של מבקר המדינה בשני דו"חות ביקורת לפני יותר מעשור. אף על פי כן, ההליך ממשיך להתנהל באופן בלתי מובנה, בצורת שיג ושיח (שלא לומר מקח וממכר) בין רמטכ"ל לבין שר הביטחון, כאשר רמטכ"ל מציע מועמדים ושר הביטחון מאשרם, ללא בחינה של מועמדים בידי גורמים נוספים, וללא מעורבות הממשלה אף במינויים מרכזיים".