סקר מנדטים סקר חדש: האופוזיציה מתחזקת - מרצ מתרסקת

ברקע פרישתו הצפויה של גנץ בסוף השבוע, סקר מעריב מגלה התחזקות עבור מפלגתו על חשבון הליכוד. האופוזיציה חוזרת למגמת התחזקות ומרצ מתרסקת אל מתחת לאחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/24 10:21 א בסיון התשפד

סקר חדש: האופוזיציה מתחזקת - מרצ מתרסקת
יו"ר העבודה הנכנס, יאיר גולן, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נתניהו נחלש: ברקע ההסלמה בצפון ופרישתו המתוכננת של גנץ במוצאי שבת, סקר מעריב המתפרסם הבוקר (ו') מגלה תוצאות שישמחו את יו"ר המחנה הממלכתי. מהסקר עולה כי מפלגתו של גנץ מתחזקת בשני מנדטים ועולה מ-25 ל-27 לעומת מפלגת הליכוד של נתניהו נחלשת מ-22 ל- 20 בלבד. במקביל, מנהיג האופוזיציה יאיר לפיד מתחזק במנדט אחרי תקופה של יציבות ועולה מ- 14 ל-15, וכך גם ליברמן שעולה ל-11 מנדטים.

מרצ מתרסקת - העבודה מתחזקת

אחרי שבסקר הקודם עברה בקושי את אחוז החסימה, מפלגת מרצ מתרסקת ונשארת מתחת לאחוז החסימה, בעוד מפלגת העבודה היריבה רושמת התחזקות של מנדט ומגיעה ל-6 מנדטים. במקביל, במפלגות הערביות נרשמה התחזקות של מנדט כאשר מפלגת רע"מ עלתה מ-4 ל-5 מנדטים ואילו מפלגת חד"ש שמרה על יציבות עם 5 מנדטים כמו בסקר הקודם.

סמוטריץ' נחלש - בן גביר שומר על יציבות

במפלגות הסרוגות, מפלגת עוצמה יהודית ממשיכה להוביל עם עשרה מנדטים ואילו מפלגתו של סמוטריץ' שוב מתקרבת לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. במפלגות החרדיות, ש"ס שומרת על יציבות עם עשרה מנדטים ויהדות התורה ממשיכה עם התוצאה היציבה - 7 מנדטים.

סקר מעריב המלא:

המחנה הממלכתי - 27
הליכוד - 20
יש עתיד - 15
ישראל ביתנו - 11
ש"ס - 10
עוצמה יהודית - 10
יהדות התורה - 7
העבודה - 6
חד"ש תע"ל - 5
רע"ם - 5
הציונות הדתית - 4

לא עוברות את אחוז החסימה:
הימין הממלכתי - 2.8%
מרצ - 2.8%
בל"ד - 1.6%

קואליציית נתניהו - 51
מתנגדי נתניהו - 64
חד"ש תע"ל - 5

הסקר נערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All. בסקר, שנערך ב־5-6 ביוני, השתתפו 502 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.