לצד אל קעידה ודעאש: ישראל תיכנס לרשימה השחורה של האו"ם

כל הנסיונות להניא את מזכ"ל האו"ם מהחלטתו לא צלחו, ובשבוע הבא ישראל תהיה למדינה הדמוקרטית הראשונה שנכנסת לרשימה השחורה של האו"ם הכוללת מדינות וארגונים הפוגעים בילדים באזורי סכסוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/24 07:48 א בסיון התשפד

לצד אל קעידה ודעאש: ישראל תיכנס לרשימה השחורה של האו"ם
מזכל האו"ם, צילום: FLASH90,Flash90

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע לנפח ההגנה של צה"ל בארה"ב כי החליט באופן סופי לכלול את ישראל ברשימה השחורה של האו"ם הכוללת מדינות וארגונים הפוגעים בילדים באזורי סכסוך. הרשימה המדוברת כוללת למשל את רוסיה, דעאש ואל קעידה.

הדו"ח יתפרסם בשבוע הבא

על פי דיווח חדשות 13 אמש (ה'), כל הנסיונות לשכנע את גוטרש ולהניא אותו מהחלטתו לא צלחו, וישראל עתידה להופיע ברשימה השחורה שתתפרסם בשבוע הבא. על אף שטרם התפרסמה הודעה רשמית, בישראל חוששים מפני המהלך ומהשלכותיו הצפויות.

מועצת הביטחון של האו"ם

מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: Golden Brown,Shutterstock

הדו"ח מתפרסם פעם בשנה ומדווח על השנה שקדמה לכתיבתו. ברשימה של השנה האחרונה נכללו הכוחות החמושים של רוסיה, אפגניסטן, קולומביה, קונגו, עיראק, מאלי, מינאמר, סומליה, סודן, סוריה ותימן. וכן, אל קעידה, דעאש, אל-שבאב ובוקו חראם.

בישראל מתנגדים

ישראל עתידה להכנס לרשימה לצד כל אלה, אלא ששם המדינה או צה"ל לא יצויינו באופן רשמי. במקום, עתיד גוטרש לציין את כוחות הביטחון של ישראל. בכניסתה לדו"ח היא עתידה להיות המדינה הדמוקרטית הראשונה ברשימה השחורה. בישראל כמובן מתנגדים לצעד הדרמטי וטוענים כי האו"ם סופר בין הילדים שנהרגו במלחמה מחבלים בני 18, קביעה שמשנה את התמונה הכמותית באופן דרמטי.