לא בחודש הקרוב: התאריך בו נתניהו ינאם בפני הקונגרס האמריקני

ראש הממשלה הוזמן לנאום בפני שני בתי הקונגרס בארצות הברית בפעם הרביעית. הנאום הצפוי יתקיים רק בעוד חודש וחצי, אז עתיד לעמוד נתניהו בפניהם ו- "להציג את האמת על המלחמה הצודקת שלנו נגד מבקשי נפשנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/24 07:20 א בסיון התשפד

לא בחודש הקרוב: התאריך בו נתניהו ינאם בפני הקונגרס האמריקני
נתניהו, צילום: Miriam Alster,Flash90

על רקע היחסים המתוחים בין ישראל לארצות הברית, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן בשבוע האחרון לנאום בפני שני בתי הקונגרס האמריקניים ולשטוח את טענותיו בפניהם. הבוקר (ו') נודע תאריך הנאום עצמו: ה-24 ביולי.

ההזמנה

הנאום, שייערך עוד חודש וחצי, צפוי להיות הרביעי בתולדות נתניהו. זו אף תהיה הפעם הראשונה שמנהיג מהעולם נואם ארבע פעמים בפני הקונגרס. בהזמנה לקונגרס נכתב כי נתניהו מוזמן על רקע "השותפות הגוברת" בין איראן, רוסיה וסין. שותפות זו "מאיימת על הביטחון, השלום והשגשוג של מדינותינו והעולם החופשי".

בניין הקונגרס בוושינגטון

בניין הקונגרס בוושינגטון, צילום: Yossi Zamir/Flash90

בהמשך נכתב כי ההזמנה באה על מנת לחזק את מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב, ולהדגיש את העובדה שאמריקה עומדת לצד ישראל. "אנחנו מזמינים אותך לשתף את התוכנית של ממשלת ישראל בכל הנוגע להגנה על הדמוקרטיה, לחימה בטרור וביסוס שלום בר קיימא באזור". נתניהו מסר כי הוא "נרגש מהזכות לייצג את ישראל בפני שני בתי הקונגרס ולהציג את האמת על המלחמה הצודקת שלנו נגד מבקשי נפשנו בפני נציגי העם האמריקאי והעולם כולו".

ביידן: אני חושב שנתניהו מקשיב לי

במקביל לכך, במהלך הלילה התראיין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לABC ושם טען: "אני חושב שנתניהו מקשיב לי, ישראל התכוונה לפלוש לרפיח באופן מלא, והם לא עשו את זה". עם זאת, הנשיא שב והדגיש כי על נתניהו לשמור על חיי הבלתי מעורבים ברפיח בזמן הלחימה באזור.