מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היועמ"שית לנתניהו: להקים בהקדם ועדת חקירה ממלכתית למלחמה

היועצת המשפטית לממשלה פנתה במכתב לראש הממשלה וביקשה להקים בהקדם וועדת חקירה ממלכתית לאירועי המלחמה: "האמצעי המיטבי להתמודדות עם הסיכונים הנוכחיים במישור המשפטי הבינלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/24 22:24 כט באייר התשפד

היועמ"שית לנתניהו: להקים בהקדם ועדת חקירה ממלכתית למלחמה
היועמ"שית, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, פנתה היום (ה') במכתב לראש הממשלה וביקשה להקים בהקדם וועדת חקירה ממלכתית לאירועי המלחמה וזאת בין היתר, בגלל החקירה המנהלת נגד ישראל בהאג. במכתבה ציינה היועמ"שית כי וועדת חקירה ממלכתית היא "האמצעי המיטבי להתמודדות עם הסיכונים הנוכחיים במישור המשפטי הבינלאומי אשר אם יתגשמו עלולים להוביל לפגיעה משמעותית באינטרסים של המדינה, וכמובן בראש הממשלה ובשר הביטחון באופן אישי". כך נחשף בוואלה.

המכתב של היועמ"שית לנתניהו

המכתב של היועמ"שית לנתניהו צילום: ללא

"כל מנגנון קיים אחר, אינו הולם את הצרכים ואת הסיכונים"

עוד כתבה היועמ"שית: "כל מנגנון קיים אחר, אינו הולם את הצרכים ואת הסיכונים הייחודיים שעמם המדינה מתמודדת כעת. בכלל זאת, מצב שבו הרשות המבצעת היא שממנה את המנגנון שאמור לבדוק את פעולתה ואת התנהלות ראשיה, יחטיא את המטרה" עוד הוסיפה: "ישנה חשיבות בהפעלה של מנגנון הקיים בדין, להבדיל מיצירת מנגנון ייעודי חדש, שעלולה להיתפס ככזו שנועדה להבטיח תנאים אופטימליים לגורמים הנבדקים".

היועמ"שית: ניתן לבקש עדיפות לפרסום מוקדם של מסקנות הנוגעות להאג

לסיום ציינה מיארה כי "ניתן יהיה לכלול בכתב המינוי של וועדת החקירה הממלכתית שתוקם, הוראה לפיה תינתן עדיפות לפרסום מוקדם של מסקנות הנוגעות להיבטים הנבחנים כעת על ידי ערכאות בין-לאומיות". היועמ"שית ציינה כי "ניתן לבקש מוועדת החקירה הממלכתית לאפשר לכלול בדיונים שיתקיימו בהקשר זה מומחי משפט בין-לאומי זרים, אשר יסייעו לה. אנו בייעוץ המשפטי לממשלה ערוכים להעמיד כל סיוע בעניין".