סמוטריץ' רותח: המכה שהנחית האוצר במאות מיליוני שקלים על החינוך החרדי

סגן החשב הכללי במשרד האוצר, יונתן רזניק, הודיע לרשת החינוך העצמאי ורשת מעיין החינוך התורני של ש"ס להיערך לקראת ניתוקן מהמדינה |המהלך צפוי לפגוע במערכות החינוך בסכום כולל של חצי מיליארד שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/24 18:43 כט באייר התשפד

סמוטריץ' רותח: המכה שהנחית האוצר במאות מיליוני שקלים על החינוך החרדי
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel,Flash90

סגן החשב הכללי במשרד האוצר, יונתן רזניק, הודיע אתמול (ד') לרשת החינוך העצמאי ורשת מעיין החינוך התורני של ש"ס כי בכוונתו לנתק את המערכות התקציביות שלהן מהמדינה. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף כבר בחודש יולי ומשמעותה הפסד של מאות מיליוני שקלים עבור רשתות החינוך.

האוצר ייפטר מהאחריות על גירעונות בסך חצי מיליארד שקלים

ההפסד צפוי להגיע כתוצאה מניתוק המערכות, וזאת בשל היפטרות משרד האוצר מהאחריות לחובות וגירעונות הרשתות החרדיות. כך, הגירעון במערכת החינוך העצמאי שהגיע לסך של 330 מיליון שקלים יעבור לאחריות הרשת החרדית. במקביל, במעיין החינוך התורני של ש"ס ייאלצו להתמודד עם גירעון של 270 מיליון שקלים - ללא עזרת האוצר.

סמוטריץ' זעם על החשב הכללי: אין לך סמכות

בתגובה להחלטה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא להגנת רשתות החרדיות ודרש את ביטול ההחלטה. במכתב ששיגר לרזניק, כתב סמוטריץ': "הוצאת החשב מהרשתות, בוודאי ביחסי לרשת מעיין החינוך התורני, אפשרית רק באמצעות החלטת ממשלה חדשה שתבטל את ההחלטה הקודמת, ואף פקיד, בכיר ככל שיהיה, אינו מוסמך לקבל החלטה הנוגדת החלטת ממשלה על דעת עצמו".

סמוטריץ': "מוזמנים לנסות לשכנע אותי"

עוד כתב סמוטריץ': "ככל שהנכם מבקשים לשנות את המדיניות הנהוגה אתם מוזמנים לנסות לשכנע אותי בכך, וככל שאשתכנע בכך אביא לממשלה החלטה אחרת". לסיום כתב: "אשר על כן אבקש לבטל את האמור במכתבו שנכתב בחוסר סמכות ולהבהיר כי מה שהיה הוא שיהיה כל עוד לא תתקבל החלטה ממשלה שתעגן מדיניות אחרת".