"חישבנו מי יוציא את ספרי התורה": ההתמודדות הקשה של ישיבת קריית שמונה

הרב ישי לוינגר, ר"מ בישיבת קריית שמונה, על התחושות בעקבות התמונות הקשות: "פחד אמיתי שהבית הרוחני שלך יעלה באש. התחלנו סבב במסגרתו חלק מהחבר'ה עולים לעיר ומשתתפים במאמצים של כיתת הכוננות" | והקריאה לממשלה: "רוצים ביטחון אמיתי, לא ישראבלוף"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/06/24 14:53 כט באייר התשפד

"חישבנו מי יוציא את ספרי התורה": ההתמודדות הקשה של ישיבת קריית שמונה
היכל ישיבת קריית שמונה מטרים ספורים מקו האש, צילום: חופשי

בתחילת השבוע בער הצפון, כפשוטו, בעקבות מתקפות החיזבאללה. האש התפשטה והגיעה עד פתח ישיבת ההסדר בקריית שמונה, ישיבה שכבר חודשים ארוכים נאלצת לנדוד ובימים אלה שוהה ביישוב נחלים במרכז הארץ. בשיחה עם "חדשות כיפה" מספר הרב ישי לוינגר, ר"מ בישיבה ותושב העיר, על התחושות בעקבות המצב בעיר.

הרב לוינגר: "עצם השאלה מבהילה ומעציבה"

"קשה לקבל תמונות מחברינו בכיתת הכוננות בקריית שמונה. לראות תמונות של השביל שמוביל לישיבה, של בתי האברכים שהאש מלחכת בגדרות שלהם, זה פתאום פחד אמיתי שהבית הרוחני שלך יעלה באש. חישבנו מי יוציא את ספרי התורה, שלפחות אותם נציל. עצם השאלה מבהילה ומעציבה", אומר הרב לוינגר, ומבקש בשם הישיבה להודות ללוחמי האש שסיכנו את חייהם והשתלטו על האש.

קריית שמונה

קריית שמונה בוערת צילום: David Cohen,Flash90

מאז תחילת המלחמה הישיבה נמצאת בנחלים, כאשר הר"מים מפוזרים בארץ. הרב לוינגר מספר על התלמידים הצעירים שהתבגרו ולקחו פיקוד: "הם העמידו בית מדרש, הלימוד רציני וחי ושמח. תוך כדי הם תמיד מנסים לראות היכן הם יכולים לתרום. עכשיו התחלנו סבב במסגרתו חלק מהחבר'ה עולים לעיר ומשתתפים במאמצים של כיתת הכוננות".

"לא רוצים ישראבלוף"

עם התארכות חודשי המלחמה, לאט לאט המדינה והממשלה התרגלו למציאות הקשה של תושבים מפונים וערים עזובות. לשאלתי מה ההקריאה של הישיבה, משיב הרב לוינגר: "הישיבה והקהילה הדתית בעיר קוראות לממשלה לנהוג ברגישות ולא להגיד אמירות שמשדרות נתק ממה שקורה בצפון. אנחנו קוראים לפעול בכל דבר שישיב את התושבים הביתה בביטחון אמיתי, לא רוצים ישראבלוף".

הישיבה מצפה לפתוח את זמן אלול בקריית שמונה?

"אנחנו לא תמימים. כנראה שהישיבה עדיין תהיה בנחלים, בשלב הזה לא נראה שתוך שלושה חודשים ישיבו את התושבים לצפון. נהיה כאן כמה שנצטרך, בתקווה ובתפילה".