5 הנחיות מצילות חיים: מתחילת השנה - שלושה ילדים מתו משיכחה באוטו

המקרה המצער של בת השנתיים שנשכחה ברכבה בשדרות ונלחמת על חייה מזכירה שוב את אחת התופעות הכואבות וקשות. מתחילת השנה מתו שלושה פעוטות ומתחילת העשור 43 תינוקות | 5 הנחיות מצילות חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/24 13:23 כט באייר התשפד

5 הנחיות מצילות חיים: מתחילת השנה - שלושה ילדים מתו משיכחה באוטו
ארכיון., צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

פעוטה בת שנתיים שנשכחה הבוקר (ה') ברכב בשדרות ופונתה לטיפול נמרץ במצב אנוש מזכירה שוב את הנושא שכל קיץ צף מחדש בעקבות האסונות, נושא שכחת ילדים ברכב. לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה מתו שלושה פעוטות לאחר שנשכחו או נלכדו ברכב. בעשור האחרון (2013-2024) מתו 43 ילדים כתוצאה משכחה ברכב.

5 הנחיות למניעת שכחת ילדים ברכב:

  • לא משאירים ילד ברכב לבד - אפילו לא לרגע! גם לא עם חלונות פתוחים.
  • מאמצים הרגל מציל חיים - משאירים טלפון נייד, ארנק או תיק במושב האחורי, קובעים תזכורת בנייד או שולחים מסרון לבן\בת הזוג בתום הנסיעה.
  • פותחים את דלתות הרכב בתום כל נסיעה לוודא שאין אף ילד במכונית לפני שנועלים אותו.
  • כדי למנוע אפשרות להילכדות ברכב, בכל חנייה נועלים את הרכב למניעת כניסת ילדים ללא השגחה.
  • בכל התארגנות לנסיעה או יציאה מהרכב, שומרים את המפתחות ביד או בכיס. שומרים את המפתחות הרחק מהישג ידם של הילדים ולא נותנים להם לשחק במפתח למניעת הילכדות.

"זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה"

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה. ההבנה שזה יכול לקרות גם להורה האחראי ביותר, צריכה להביא אותנו לכדי פעולה אקטיבית של מניעה. הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים. לביטחון נוסף משמשת המערכת החכמה המותקנת ברכב. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב, כאשר הילדים נכנסים לרכב חונה אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת לכולם- אל תגידו לי זה לא יקרה. רק שמירה על הנחיות הבטיחות תמנע את האסון הבא".