אהרון ברק התפטר מבית הדין בהאג: "טעמים אישיים-משפחתיים"

נשיא בית המשפט העליון לשעבר והנציג הישראלי בבית הדין הבינלאומי התפטר היום מתפקידו בהאג, מסיבות אישיות ומשפחתיות. זאת על אף שהתביעה נגד ישראל עודנה קיימת

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 22:28 כח באייר התשפד

אהרון ברק התפטר מבית הדין בהאג: "טעמים אישיים-משפחתיים"
השופט ברק נשבע במשפט, צילום: צילום מסך

השופט הישראלי בהרכב בית הדין הבינלאומי בהאג,אהרון ברק, התפטר מבית הדין היום (ד'). מטעמו נמסר כי הפרישה היא מטעמים "אישיים - משפחתיים". זאת במקביל לכך שהתביעה שהגישה דרום אפריקה בפני בית הדין עוד בתהליכי דיון.

אהרון ברק בהאג

אהרון ברק הוא שופט ישראלי בדימוס ונשיא בית המשפט העליון לשעבר. הרוחות סערו סביב מינויו לתפקיד בהאג, שכן הנשיא נחשב למתנגד מובהק של הממשלה הנוכחית, ויש שטענו כי לא יצליח להגן על ישראל כראוי. עם זאת, בשני הדיונים לבקשת צווי ביניים שנערכו עד כה הצביע ברק בדעת מיעוט בעד ישראל, יחד עם השופטת מאוגנדה.

אחד מהמתנגדים למינויו היה שר האוצר, בלצאל סמוטריץ', שהבהיר אחרי הדיון הראשון: "ברק עשה עסקה רעה מאוד. אם היום צה"ל ומדינת ישראל צריכים כל חודש לחזור ולדווח לבית הדין זה בעיני יותר גרוע מעצירת המלחמה שבית הדין היה הופך לבדיחה. זה ברק קלאסי, אני לא אתן פסק דין כי זה לא לגיטימי אני אשאיר את העתירה תלויה ועומדת כי המדינה עובדת אצלי. את מה שהוא עשה כאן הוא יעשה גם בהאג".