ראש הישיבה הסרוגה: להוציא את עוצמה יהודית מחוץ לגדר

הרב משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, תקף בדרשה שהעביר לכבוד יום ירושלים את הלגיטימציה שנותנים רבים בציונות הדתית לכוחניות ולעוצמה יהודית, ומזהיר: אנחנו בבעיה קשה מאוד. הפכנו ליהדות של יפתח ובר כוכבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 22:21 כח באייר התשפד

ראש הישיבה הסרוגה: להוציא את עוצמה יהודית מחוץ לגדר
ישיבת הר עציון, ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הרב משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, העביר דרשה לתלמידיו לכבוד יום שחרור ירושלים. במהלך דבריו, מתח הרב ביקורת קשה על מפלגת עוצמה יהודית בפרט ועל הלגיטימציה וערך הכוחניות ששוררים בקרב חברי הציונות הדתית: "אנחנו בבעיה קשה ביותר".

הרב משה ליטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון

הרב משה ליטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב כהנא דוחק את הרב צבי יהודה

"הפכנו, ואני אומר את זה בצורה הבוטה ביותר, מיהדות של משה ואהרן, ליהדות של יפתח ובר כוכבא" זעק הרב. "למקום שבו כוח הופך להיות ערך עצמאי. כשיש מפלגה שמתגאה בשם עוצמה יהודית. רק הקונוטציה של הביטוי הזה" הסתייג. הוא המשיך והדגיש: "אני לא מבין את הסתירה הפנימית שבין הגאווה בעוצמה לבין הקול קול יעקב".

"כאשר הרב כהנא והאגרוף הקמוץ שלו דוחק הצידה את הרב צבי יהודה ואת אהבת ארץ ישראל שלו, כאשר מנפנפים בכוח ובכוחניות כל הזמן, כאשר שאר הציונות הדתית, או רובה, נותנת לגיטימציה מכל מיני סיבות ולא מנדים ומוציאים מחוץ לגדר קבוצה שעוסקת בכוח ומדברת בשפת הכוח, אנחנו בבעיה קשה ביותר". הרב הדגיש כי בעיניו, בחצי השנה האחרונה הבעיה והלגיטימציה לכוחניות עליה הוא מדבר שנים רבות, רק הולכת ומתגברת.