אמסלם עתר לבג"ץ בדרישה לגייס ערבים - היועמ"שית לגלגה

השר דודי אמסלם עתר לבג"ץ בדרישה לשנות את מדיניות הגיוס, ולהתחיל לגייס גם את בני החברה הערבית. בתגובה המליצה בהרב מיארה לדחות את העתירה ועקצה את אמסלם: "לעותר כחבר ממשלה, עומדת האפשרות לפנות לממשלה לגיבוש מדיניות כאמור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 20:41 כח באייר התשפד

אמסלם עתר לבג"ץ בדרישה לגייס ערבים - היועמ"שית לגלגה
אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודשיים הגיש השר דודי אמסלם עתירה לבג"ץ בדרישה לגייס את בני האוכלוסייה הערבית לצבא. היום (ד') השיבה היועצת המשפטית לממשלה לאמסלם וטענה כי נושא גיוס הערבים היא שאלת מדיניות שעל הממשלה לבחון, וכי אין לעתור בנושא לבג"ץ. במיוחד, עקצה, כשהעותר הוא חבר ממשלה בעצמו.

אמסלם עתר - היועמ"שית לגלגה

כזכור, השר אמסלם אמר בזמן הגשת העתירה כי "מאז ומעולם חובת שירות הביטחון לא נאכפת באופן קולקטיבי על המיעוט הערבי בישראל, אולם כן נאכפת על המיעוט הדרוזי והקהילה הצ'רקסית. הערבים בישראל אינם מקבלים פטור משירות ביטחון. החלטתי לעתור לבג"ץ, באמצעות עו"ד מוטי שמעון, מכיוון שציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא".

חרדים בבקו"ם

חרדים בבקו"ם, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

עם זאת, היועמ"שית המליצה לדחות את העתירה, והסבירה: "נושא גיוס בני האוכלוסייה הערבית הוא בראש ובראשונה נושא מדיניות המצוי, על היבטיו השונים, לפתחה של ממשלת ישראל והדרג המדיני. באפשרותה של ממשלת ישראל לבחון את עדכניות מדיניותה בעניין. לעותר כחבר בממשלה, עומדת האפשרות לפנות לממשלה לגיבוש מדיניות כאמור" עקצה לסיום.