"הר הבית שלנו": התשובה של בן גביר לאירוע הקשה בצפון

השר לביטחון לאומי נקרא במהלך מצעד הדגלים להערכת מצב בעקבות האירוע בחורפיש, וחזר לשער שכם על מנת להעביר מסר: "אנחנו אומרים להם ירושלים שלנו. שער שכם שלנו. הר הבית שלנו". סמוטריץ' קרא לרה"מ: צא למלחמה בחיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 20:26 כח באייר התשפד

"הר הבית שלנו": התשובה של בן גביר לאירוע הקשה בצפון
בן גביר בריקוד הדגלים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, השתתף היום בריקוד הדגלים לכבוד יום ירושלים. במהלך המצעד, ולאחר האירוע הקשה בחורפיש, עזב בן גביר להערכת מצב. לאחר מכן חזר בן גביר למצעד, עמד בפתח שער שכם והצהיר כי התשובה להתקפות היא הבהרה שירושלים "שלנו". במקביל אליו קרא שר האוצר סמוטריץ' בכותל כי על ראש הממשלה לתת מיידית את הפקודה לפתיחה במלחמה בלבנון.

"בהר הבית התפללו יהודים בצורה חופשית"

"סיימתי עכשיו הערכת מצב במגרש הרוסים, וחזרתי לכאן בשביל דבר אחד. להעביר מסר לחמאס ולכל בית בעזה ובצפון" אמר השר. "יש תמונות של הר הבית ויש תמונות של ירושלים, ואנחנו אומרים להם ירושלים שלנו. שער שכם שלנו. הר הבית שלנו".

"היום, לפי המדיניות שלי נכנסו לעיר העתיקה יהודים בתנועה חופשית. ובהר הבית התפללו יהודים בצורה חופשית. אנחנו אומרים בצורה הכי פשוטה, זה שלנו. אני מתפלל על הפצועים, ומתפלל שיחזרו החטופים. ואת החמאס וחיזבאללה צריך לנצח במלחמה, רק במלחמה!".

סמוטריץ': מלחמה בלבנון עכשיו

גם שר האוצר סמוטריץ' נאם באירוע וקרא לראש הממשלה לתת את הפקודה למלחמה בלבנון, עוד היום: "אדוני ראש הממשלה קבל כח מהרבבות שנמצאים כאן ותן את הפקודה. צא למלחמה בחיזבאללה, תכניע, תשמיד, תעביר את רצועת הביטחון מהגליל אל דרום לבנון. תן ללוחמים הגיבורים שלנו לנצח, להחזיר לנו את הכבוד הלאומי, את הגאווה הלאומית ואת הביטחון ולאפשר לתושבים הגיבורים לחזור הביתה בביטחה לבנות את חבלי הארץ בדרום ובצפון פי שלוש, ארבע וחמש כי זה הניצחון האמיתי".