הרצוג עוקץ את מנהיגי העולם: "אל תבואו בטענות כשהמצב יצא משליטה"

על רקע האירוע הקשה בחורפיש והצפון הבוער בשבוע האחרון, הנשיא קרא בנאומו אל מדינות העולם: "זה לא הזמן לעמוד מנגד ולתת לאיזור להסלים. צריך לבלום ולעצור את התוקפנות המרושעת הטרוריסטית הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 20:10 כח באייר התשפד

הרצוג עוקץ את מנהיגי העולם: "אל תבואו בטענות כשהמצב יצא משליטה"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

על רקע האירועים הקשים בצפון בימים האחרונים, ובמיוחד לאחר נפילת הכטב"מ בחורפיש מוקדם יותר היום (ד'), פנה נשיא המדינה הרצוג לקהילה הבינלאומית ודרש: "לבלום ולעצור את התוקפנות המרושעת הטרוריסטית הזאת".

העולם צריך להתעורר

נאומו של הנשיא נמסר במהלך הטקס הממלכתי לציון יום ירושלים. בפתח דבריו אמר: "אני מבקש להתייחס מכאן - מבירת ישראל - למה שקורה בצפון, ולאירוע הקשה שהתרחש היום אחר הצהריים בחורפיש. אני שולח מכאן תפילה להחלמה ורפואה שלמה לפצועים מההתקפה הנפשעת. אני מחבק ומחזק את תושבי הצפון והדרום ואת החיילים והחיילות העומדים על משמר ארצנו ואומר להם: אנחנו איתכם. מדינה שלמה איתכם".

"אני פונה מכאן לקהילה הבינלאומית ולמנהיגיה ומדגיש - אי אפשר להישאר אדישים לטרור הזה, מלבנון ובכלל. ישראל מותקפת מדי יום, כבר חודשים ארוכים, על ידי זרועותיה של איראן בלבנון, תוך הפרה בוטה של כל ההסכמים וההחלטות הבינלאומיות", הדגיש הרצוג. "העולם צריך להתעורר ולהבין שלישראל לא נותרת ברירה אלא להגן על אזרחיה ואין להתפלא כשהיא תעשה זאת בעוצמה ובתקיפות יותר ויותר ואל תבואו בטענות כאשר המצב יצא משליטה! זה לא הזמן לעמוד מנגד ולתת לאיזור להסלים. צריך לבלום ולעצור את התוקפנות המרושעת הטרוריסטית הזאת".