בית המשפט העליון קבע: ילדים לא יהודים יוכלו ללמוד במוסדות החמ"ד

בית המשפט העליון עיגן בפסיקה את החלטתו של שר החינוך יואב קיש לפיה יהיה ניתן לרשום ילדים שאינם יהודים לפי ההלכה למוסדות החינוך הממלכתי דתי. זאת בעתירה נגד עיריית פתח תקווה שהוציאה ילד מגן חמ"ד לאחר שהתגלה כי אימו לא יהודייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 19:27 כח באייר התשפד

בית המשפט העליון קבע: ילדים לא יהודים יוכלו ללמוד במוסדות החמ"ד
גן ילדים, אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

לפני כשנה התעוררה סערה לאחר שעיריית פתח תקווה החליטה להוציא מאחד מגני החמ"ד בעיר ילד שהתברר כי אינו יהודי על פי ההלכה. אמש (ג') עיגן בית המשפט העליון בפסק דין את עמדתו של שר החינוך שטען כי אין מניעה לשבץ כל ילד, גם אם אינו נחשב יהודי על פי ההלכה, לחינוך ממלכתי דתי.

ילדים לא יהודים יוכלו להירשם לחינוך הדתי

עיריית פתח תקווה בזמנו הסתמכה על עמדת מועצת החמ"ד שקבעה כי "לא יאושר רישום של ילדים שאינם יהודים למוסדות החמ"ד". עם זאת, שר החינוך יואב קיש התנער מעמדתם המייעצת. לאחר הליך בבית המשפט הודיעה עיריית פתח תקווה כי שגתה בהחלטתה, וכי מעתה והלאה "היא מתחייבת לפעול על פי העמדה המחייבת הנוכחית של משרד החינוך".

כאמור, בשנת 2023 הוציאה עיריית פתח תקווה מאחד מגני החמ"ד ילד שנולד לאב יהודי ואם לא יהודיה, כך שעל פי ההלכה אינו נחשב יהודי. בפסיקה שניתנה אמש נקבע: "שר החינוך הוא הגורם המוסמך המתווה את מדיניות המשרד, וכי מועצת החמ"ד היא אך גוף מייעץ לשר החינוך. לא למותר לציין כי אין כל רובריקה של השתייכות דתית בטופס הרישום של ילד לגן חמ"ד, וכפי שנמסר לנו במהלך הדיון, בפועל ובשטח, משובצים ילדים לא יהודים בגני חמ"ד".