רבנים בציונות הדתית: "לא לתמוך במתווה גיוס החרדים של הממשלה"

הרב מדן, הרב קלמנזון, הרב שילת והרב סתיו בקריאת חירום לנבחרי הציבור: הגיוס לצה"ל - פיקוח נפש לאומי, אל תתמכו במתווה הגיוס הממשלתי המוצע

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 18:10 כח באייר התשפד

רבנים בציונות הדתית: "לא לתמוך במתווה גיוס החרדים של הממשלה"
כנס רבנים. אילוסטרציה, צילום: אריה מינקוב

עשרות רבנים, ביניהם ראשי ישיבות הסדר, רבני ערים וקהילות, ראשי מוסדות וארגונים מפרסמים היום (ד') לקריאה משותפת ומביעים התנגדות לחוק הגיוס אותו שואפת הממשלה להביא לחקיקה בימים אלו. בין הרבנים החתומים על הקריאה ניתן למצוא את הרב יצחק שילת, מייסד וראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים; הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר בהר עציון; הרב בני קלמנזון, נשיא ישיבת ההסדר בעתניאל; הרב דוד סתיו, רב העיר שהם, יו"ר ארגון רבני צהר; ועוד.

ח

"המתווה הממשלתי המוצע אינו מהווה אף לא התחלה של מענה אמיתי לצורכי הביטחון והחברה הקיומיים של ישראל"

בקריאה המשותפת שמפרסמים הרבנים נכתב: "הרינו להבהיר כי חובה ברורה וגמורה על פי תורתנו הקדושה על כל אדם מישראל להשתתף במלחמת עזרת ישראל מצר שבא עליהם, לרבות לומדי תורה ותלמידי חכמים. אנו דורשים מנבחרי הציבור, על כל גווניו וחלקיו, שלא לפרוש מהציבור, ולא לתמוך במתווה הממשלתי המוצע כעת, אשר אינו מהווה אף לא התחלה של מענה אמיתי לצורכי הביטחון והחברה הקיומיים של ישראל, בטווח הקצר והארוך".

"אנו קוראים לנבחרי הציבור, מכל גווניו וחלקיו, להתעשת, לא להתעלם מדרישה מוסרית ותורנית צודקת זו, להתעלות מעל לשיקולים הפוליטיים הצרים ולקדם במשותף מתווה אמיתי אשר יוביל להגברה משמעותית של השתתפות כל חלקי החברה, כולל החברה החרדית, בהגנת העם והארץ, ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים לכך", כתבו עוד הרבנים.