אתם לא ירושלמים אמיתיים אם לא הייתם ב-10 המקומות האלה

טבילה בעין לבן, ארוחה ב"צדקיהו" וביקור בגן סאקר בשבת בצהריים: 10 מקומות בעיר הבירה שכל ירושלמי אמיתי היה חייב לבקר בהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 13:10 כח באייר התשפד

אתם לא ירושלמים אמיתיים אם לא הייתם ב-10 המקומות האלה
ירושלים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

חגיגות יום ירושלים הן הזדמנות מצוינת להשוויץ בשורשים הירושלמים שלכם ולספר לכולם שצעדתם בנערותכם מדי שבת עד לכותל המערבי, אבל יש עשרה מקומות בעיר הבירה שאם עוד לא ביקרתם בהם - אל תקראו לעצמכם ירושלמים אמיתיים.

1. המפלצת

קריית יובל היא אולי לא השכונה הכי פופולרית בירושלים, אבל הגעה לגן רבינוביץ', "גן המפלצת", היא לגמרי חובה. אם אתם ירושלמיים אמיתיים סביר להניח שההורים שלכם לקחו אתכם לראות את המתקן הענק שפיסלה ניקי דה סן פאל עוד בתחילת שנות ה-70 ולהתגלש על אחת הלשונות של המפלצת. הגן הפך לפופולרי לא רק בירושלים וכיכב גם בסרט "שיבולת בקפה", בקלטת "המסע אל הכוכב" של יובל המבולבל והוא מושך אליו מבקרים מכל רחבי הארץ.

גן המפלצת בירושלים

גן המפלצת בירושלים צילום: Michal Fattal,FLASH90

2. שוק מחנה יהודה ביום שישי

אין מצב שלא יצא לכם לבקר בשוק הכי פופולרי בישראל ולטעום את הרוגעלכים השמנוניים של "מרציפן" או את השניצל בחלה של "חלאתי", אבל החוויה ביום שישי היא אחרת לגמרי. השוק סואן מתמיד, הרוכלים מזמינים לטעום חמוצים, שקיות מתמלאות בחלות טריות ובקופסאות סלטים ובכל כמה מטרים עומד צעיר עם כלי נגינה ומנעים את זמנם של הקונים עם זמירות קבלת שבת. חוויה חובה.

שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה צילום: Chaim Goldberg,Flash90

3. גבעת התחמושת

במשך שבועות ארוכים התרחש קרב על סגירתו של אתר גבעת התחמושת לאחר שהוחלט שהתקציב יקוצץ משמעותית, ובסופו של דבר הוחלט כי לא ייסגר בשנה הקרובה. המאבק האינטנסיבי שניהלו רבים נגד סגירתו רק מעיד על חשיבותו של אתר המורשת ההיסטורי שמנציח את נופלי מלחמת ששת הימים. אם אתם ירושלמיים אמיתיים, חשוב שתדעו את ההיסטוריה של העיר שלכם ותכירו את מי שנפלו במאבק לשחרורה.

גבעת התחמושת

גבעת התחמושת צילום: Yossi Zamir,Flash90

4. עין לבן

נכון, לא מדובר במי הטורקיז הצלולים של עמק המעיינות, אבל ביקור בעין לבן הוא הבילוי הירושלמי האולטימטיבי. הרחצה מול נופיה היפים של עיר הבירה בבריכה גדולה עם מים נעימים צריכה להיות התכנית שלכם ליום הטיול הבא עם הילדים.

עין לבן

עין לבן צילום: Yonatan Sindel,Flash90

5. גן החיות התנ"כי

ואם כבר ביקרתם בעין לבן, אתם חייבים לקפוץ לגן החיות התנ"כי שנמצא ממש ליד. משפחות מכל הארץ מגיעות כדי לבקר בגן החיות העצום וגם תושבי ירושלים מתבקשים לפקוד את הגן ולראות את החיות משתעשעות בכלובים. אין מצב שעוד לא הייתם שם עם הילדים.

גן החיות התנ"כי

גן החיות התנ"כי צילום: Chaim Goldberg,Flash90

6. מסעדת צדקיהו

מסעדת הבשרים "צדקיהו" היא מהוותיקות בעיר ירושלים וקיימת כבר 30 שנה. עם השנים הפכה המסעדה המיתולוגית לשם דבר בעיר, וביקור בה הפך לחובה של ממש. המנות המיתולוגיות כמעט ולא השתנו, לצד מנות חדשות ועדכניות שנוספו לתפריט, וביקור במסעדה הוותיקה נותן תמיד תחושה של חזרה הביתה.

מסעדת צדקיהו

מסעדת צדקיהו צילום: נתנאל ישראל

7. גן סאקר בשבת בצהריים

אם לימדו אתכם שגן סאקר הוא פארק לדייטים בלבד, כנראה שאתם לא לגמרי ירושלמים אמיתיים. ארוחת בוקר ב"קפה גן סיפור" הכרחית גם היא, אבל ביקור בגן סאקר בשבת אחרי הצהריים זאת חוויה ירושלמית אמיתית. אווירת השבת, הקטנטנים שמשחקים בכדור על הדשא והמבוגרים שמותשים אחרי שתי ארוחות משביעות - זאת חוויה שכל ירושלמי צריך לחוות.

גן סאקר

גן סאקר צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

10. אצטדיון טדי

אין אירוע שגורם להרגיש גאוות יחידה כמו משחק כדורגל. בין אם אתם אוהדים שרופים של בית"ר ובין אם אתם צופים במשחק רק כשהטלוויזיה כבר דלוקה, אתם חייבים לבקר באצטדיון טדי לפחות פעם אחת ולספוג את האנרגיות הנלהבות ואת תחושת האחדות.

אצטדיון טדי

אצטדיון טדי צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

קניון מלחה

זה בכלל לא משנה מה הטעם שלכם בבגדים ואם אתם מעדיפים להסתובב בשדרות יפו ולעבור בין חנויות - ביקור בקניון מלחה הוא חובה. ירושלים עמוסת חנויות וקניונים אך הקניון במלחה הוא הגדול מכולם ולא סתם זכה לשם "קניון ירושלים". אחרי סיבוב שופינג קצר (או ארוך, תלוי איזה אנשים אתם) תוכלו לבקר גם באקווריום, בארנה ובגן הטכנולוגי.

קניון מלחה

קניון מלחה צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

הר הרצל

בחודשים האחרונים פקדו את הר הרצל משפחות רבות מהסיבות הכי כואבות שיש. בהר קבורים מאות גיבורי ישראל ששילמו בגופם כדי להגן עלינו, וביקור בקבריהם הוא בגדר חובה - אפילו אם אתם לא ירושלמיים אמיתיים.

הר הרצל ביום הזיכרון, תשפ"ב

הר הרצל ביום הזיכרון, תשפ"ב צילום: Chaim Goldberg,Flash90