הממשלה תאשר גיוס של 350 אלף אנשי מילואים | נתניהו: "נחזיר את הביטחון לצפון"

מהבוקר: חמש אזעקות ביישובי הצפון | הממשלה תאשר את צו גיוס המילואים שיאפשר לגייס עד 350 אלף חיילים. נתניהו סייר בקריית שמונה: "אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 11:51 כח באייר התשפד

הממשלה תאשר גיוס של 350 אלף אנשי מילואים | נתניהו: "נחזיר את הביטחון לצפון"
נתניהו בביקור בקריית שמונה, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר (ד') במחנה "גיבור" שבקריית שמונה. ראש הממשלה קיבל סקירה ממפקד חטיבה 769 אל"ם אברהם מרציאנו וממפקד מכלול עורף פצ"ן, תא"ל (מיל') אלון פרידמן על תמונת המצב המבצעית, האירועים האחרונים בגזרה, ניהול קרב ההגנה והפעולות הנעשות על הגנת יישובי ותושבי הצפון. בנוסף, הוצגו פעולות החטיבה ופיקוד הצפון כנגד תשתיות ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון.

שיתוף הפעולה של צה"ל וכוחות הכיבוי

בנוסף, ביקר נתניהו בנקודת תצפית בעיר, שם נפגש עם צוותי כיבוי וכיתת הכוננות שפעלו בגזרה, וקיבל סקירה על השריפות בימים האחרונים, מאמצי הכיבוי הנרחבים ועל שיתוף הפעולה ההדוק של כוחות צה"ל וכב"ה לצורך כיבוי השריפות.

יירוט, ארכיון

יירוט, ארכיון, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך הסיור: "בתחילת המלחמה אמרנו שאנחנו נחזיר את הביטחון הן לדרום והן לצפון - וכך נעשה. מי שחושב שהוא יפגע בנו ואנחנו נשב בחיבוק ידיים טועה טעות גדולה.
אנחנו ערוכים לפעולה מאוד עצימה בצפון".

"אתמול האדמה בערה פה, אבל האדמה בערה גם בלבנון"

עוד הוסיף נתניהו: "בדרך זו או בדרך אחרת אנחנו נחזיר את הביטחון לצפון. היום אני בגבול בצפון עם הלוחמים והמפקדים הגיבורים שלנו, ואני גם נמצא כאן עם לוחמי האש. אתמול האדמה בערה פה ואני שמח שכיביתם אותה, אבל האדמה בערה גם בלבנון.