יותר ממה שאתם חושבים: כמה יקבל ספורטאי ישראלי שיזכה במדליה באולימפיאדה?

לקראת האולימפיאדה בפריז, במשרד הספורט הגדילו את המענקים לזוכים וספורטאי שיזכה במדליית כסף וארד יקבל מענק של מאות אלפי שקלים, זוכה זהב יזכה לסכום חסר תקדים | תקציב אבטחת המשלחת עלה ב-50%

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/24 08:26 כח באייר התשפד

יותר ממה שאתם חושבים: כמה יקבל ספורטאי ישראלי שיזכה במדליה באולימפיאדה?
אורי ששון, מדליסט אולימפי, צילום: Avshalom Sassoni,FLASH 90

במסיבת עיתונאים לקראת האולימפיאדה בפריז בהשתתפות שר התרבות הספורט מיקי זוהר ויו"ר הוועד האולימפי יעל ארד, נחשפו הסכומים שיקבלו הספורטאים היישראלים שייזכו במדליות במהלך האולימפיאדה.

כמה יקבל מי שיזכה במדליית זהב?

זוכה מדליית זהב יזכה למענק של מיליון שקלים, זוכה מדלית כסף יזכה במענק של 700 אלף שקלים ואילו זוכה במדליית ארד יקבל מענק של 500 אלף שקלים. לכמה מדליות מצפים במשלחת? יעל ארד אמרה כי הציפייה היא ל4-5 מדליות: "אנחנו נוסעים כדי לזכות במדליות אולימפיות. המטרה שלנו היא להגיע לארבע-חמש מדליות ו-15 עד 18 גמרים".

השר מיקי זוהר ציין כי "אלו הסכומים הגדולים ביותר שניתנו אי פעם, אנו רוצים להביא למצב שספורטאים וספורטאיות לא ידאגו למצבם הכלכלי כשיחזרו לארץ וימשיכו להביא הישגים, לצד המוטיבציה הגדולה מאוד שלהם באופן אישי".

ארטיום דולגופיאט, מדליסט הזהב הישראלי

ארטיום דולגופיאט, מדליסט הזהב הישראלי צילום: Tomer Neuberg,Flash90

הוצאות האבטחה גדלו ב-50%

הוצאות האבטחה של המשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים גדלה בעקבות המצב ב-50%. השר זוהר: "נושא הביטחון באולמפיאדה בראש סדר העדיפויות. לא היססנו והגדלנו את תקציב האבטחה ב-50%, הגבוה בעולם. לא אפרט את המורכבויות, אבל אנו בקשר עם גורמי הביון הצרפתיים שמאבטחים את המשחקים ואת המשלחת הישראלית".

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי בישראל סיכמה: "המיקוד של הספורטאים בספורט הוא קריטי לאור המצב המורכב במדינה, הם צריכים להיות ממוקדים רק בספורט. כל בקשה וצורך אבטחתי שעולה – אנחנו מקבלים מענה מלא מהוועדה המארגנת ומהוועד האולימפי הבינלאומי. אנחנו נוסעים כדי לזכות במדליות אולימפיות".