הלוי: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לקבל החלטה" | הקבינט התכנס

הרמטכ"ל קיים סיור והערכת מצב עם נציב כבאות והצלה לישראל בגבול הצפון והעביר מסר לדרג המדיני: "חיזבאללה העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים למעבר למתקפה בצפון" | הקבינט המצומצם התכנס ודן במצב בצפון ובעסקה המסתמנת

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 19:28 כז באייר התשפד | עודכן בתאריך 04/06/24 21:40

הלוי: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לקבל החלטה" | הקבינט התכנס
הרמטכ"ל בצפון, היום, צילום: דובר צה"ל

ברקע ההסלמה בצפון וגל השריפות שהגיעו כתוצאה מהירי של חיזבאאלה, קיים היום (ג') הרמטכ"ל הלוי סיור והערכת מצב עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי במחנה "גיבור" שבגבול הצפון. הסיור נערך בהשתתפות מפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר, מפקד מחוז צפון בכב"ה, טפסר יאיר אלקיים ומפקדים נוספים. בתוך כך, הערב כונס הקבינט המצומצם במשרד ראש הממשלה ונידון המצב בצפון כמו גם עסקת החטופים הנמצאת על הפרק.

הרמטכ"ל למפקדי גולני: "צה"ל ערוך ומאוד מוכן"

בהמשך פגשו את הכוחות שפעלו אמש לכיבוי השריפות בצפון, וציינו את הנחישות והמקצועיות בה פעלו. בנוסף, הרמטכ"ל שוחח עם מפקדי חטיבת גולני שנמצאים כעת בגבול הצפון. הלוי אמר בסיור כי "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה"ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו".

"אנחנו שמונה חודשים, תוקפים כאן וחיזבאללה משלם מחיר מאוד מאוד גבוה, הוא העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים אחרי תהליך מאוד טוב של אימונים עד רמה של תרגיל מטכ"לי למעבר למתקפה בצפון. הגנה חזקה, מוכנות להתקפה, אנחנו מתקרבים לנקודת החלטה".

הרמטכ"ל ונציב כבאות והצלה

הרמטכ"ל ונציב כבאות והצלה, צילום: דובר צה"ל

נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי אמר: "שיתופי הפעולה המתקיימים בשגרה עם צה"ל מובילים את ההיערכות והמוכנות הנדרשת של שני הגופים, ומיושמת הלכה למעשה גם בתקופת מלחמה תוך מיצוי היתרון היחסי של כל אחד מהמערכים לטובת מדינת ישראל".