מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מצלמה נסתרת ומכתש ענקי: כך התגלו גופותיהם של שלושת החטופים בג'אבליה

פרטים חדשים על המבצע לחילוץ גופותיהם של שלושת החטופים בג'אבליה: הגופות אותרו בתיעוד ממצלמה שנמצאה במחנה, בתחקיר של חיל האוויר אותר מיקום משוער של הפיר אליו הועברו הגופות ובמשך יותר מיממה נחפר מכתש ענק שהוביל למנהרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 12:45 כז באייר התשפד

מצלמה נסתרת ומכתש ענקי: כך התגלו גופותיהם של שלושת החטופים בג'אבליה
אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat,Flash90

שבועיים לאחר מבצע החילוץ המורכב של גופות החטופים אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה מעומק ג'אבליה, הבוקר (ג') נחשפו פרטים חדשים על המבצע בדיווח של גל"צ. בתיעוד ממצלמה נסתרת שאותרה במחנה הפליטים זוהה רכב שהוריד שלוש גופות חשודות בדירה ולאחר מכן נצפו מספר מחבלים שלקחו את הגופות כשהן עטופות ומוסתרות.

שלושת החטופים שגופותיהם חולצו

שלושת החטופים שגופותיהם חולצו צילום: מטה משפחות החטופים

הגופות אותרו בתוך פיר בעומק 15 מטרים אחרי שנחפר מכתש ענק

מאמץ מודיעיני משולב הוביל לאיתור מתחם הדירות שהופצץ ובהצלבות שערך חיל האוויר אותר מיקום משוער של פיר המנהרה אליו הועברו הגופות - מתחת להריסות הבתים. בניסיון לאתר את הפיר, נחפר מכתש ענקי בקוטר עשרות מטרים ועומק של 25 מטרים באדמה ורק לאחר מכן אותר פיר בעומק 15 מטרים אשר בתוכו נמצאו שלושת גופות החטופים.

המאמץ המודיעיני נמשך לאורך חודשים

בצה"ל חשפו בשבוע שעבר כי את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב"כ ויחידות צה"ל. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת המפקדה הייתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.