מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האזהרה הדרמטית של בריטניה: מתקפה ישראלית נרחבת על לבנון - בתאריך הזה

עיתון אל אחבר הלבנוני חשף אזהרות דיפלומטיות חריגות שהועברו ללבנון מפני מתקפה ישראלית נרחבת בלבנון. לפי הדיווח הנציגים הבריטים הזהירו: מתקפה ישראלית נרחבת - באמצע חודש יוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 10:33 כז באייר התשפד

האזהרה הדרמטית של בריטניה: מתקפה ישראלית נרחבת על לבנון - בתאריך הזה
פיצוץ המוקשים בגולן, צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

עיתון אל אחבאר הלבנוני חשף הבוקר (ג') כי בימים האחרונים הגיעו לביירות מסרים דיפלומטיים מאיימים על מתקפה ישראלית מתקרבת. העיתון דיווח מפי מקורותיו כי מרבית הנציגים הדיפלומטיים הביעו בפני הגורמים בביירות חשש משמעותי מחומרת האיום הישראלי.

התאריך למתקפה הישראלית - אמצע חודש יוני

לפי הדיווח, האזהרה המשמעותית ביותר הגיעה מהנציגות הבריטית שסיפקה תאריך למתקפה הישראלית - אמצע חודש יוני. לפי הדיווח, הדיפלומטים הבריטים ייעצו ללבנון לאגור אספקה למלחמה, אשר היקפה ואורכה לא ידועים.

אל אחבאר מציג: ההצעה הצרפתית להפסקת אש עם חיזבאללה

כזכור, לפני כחודש חשף העיתון הלבנוני פרטים חדשים על ההצעה הצרפתית להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה וזאת לאחר ביקורו המדיני של שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה בישראל, לבנון וערב הסעודית. בשלב הראשון, חיזבאללה יידרש להפסיק את הפעולות הצבאיות נגד ישראל, להפסיק את המתקפות על אנשי יוניפ"ל ולהבטיח את האפשרות לבצע סיורים דרומית לליטני ללא הגבלה. במקביל, ישראל תידרש להפסיק את הפעילות האוויריות מעל לבנון.

השלב השני והשלישי: כוחות רדואן ייסוגו - יחודש המשא ומתן על הגבולות

בשלב השני, כוחות רדואן ייסוגו למרחק של לפחות 10 קילומטרים מהקו הכחול ובמקביל יוניפ"ל יחדש את ישיבות המנגנון המשולש בא-נאקורה (פגישות של צבא לבנון, ישראל ויוניפ"ל). בנוסף יוניפ"ל תסייע לוגיסטית בפריסת צבא לבנון מדרום לליטני. בשלב השלישי יחודש המשא ומתן בין לבנון וישראל על הגבול היבשתי בין שתי המדינות ויחל משא ומתן על "מפת דרכים" להבטחת הקמת אזור חיץ בין הקו הכחול לנהר הליטני, שיהיה נקי מכל יחידים או קבוצות חמושות, נכסים ונשק, למעט אלה השייכים לממשלת לבנון וליוניפי"ל.