מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הכתב הסרוג בפוסט מצמרר: "הפקרתם אותנו כי אנחנו נחמדים מדי"

אוריה אלקיים, עיתונאי המשמש ככתב תחקירים ומגזין של כאן חדשות, כתב בציוץ בחשבון "X" שלו על השריפות המשתוללות בקריית שמונה: "לא רחוק היום שבו גם בית הוריי יעלה באש. זה רק עניין של זמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/24 09:05 כז באייר התשפד

הכתב הסרוג בפוסט מצמרר: "הפקרתם אותנו כי אנחנו נחמדים מדי"
אוריה אלקיים, צילום: רונן פדידה

יממה בוערת עברה על תושבי הצפון וקריית שמונה ונדמה שהאופק של התושבים לשוב הביתה עוד רחוק. אוריה אלקיים, עיתונאי המשמש ככתב תחקירים ומגזין של כאן חדשות, גדל בקריית שמונה ואף למד בישיבה בחיספין ברמת הגולן. בציוץ בחשבון "X" שלו הוא שיתף בתחושות הקשות מול הרגשת ההפקרה מצד הממשלה. "כשהבית האחרון בקריית שמונה יעלה באש אל תספידו עיר ואם בישראל, ואל תבקשו מאיתנו לשאת את עול יישוב הארץ במקום שהפקרתם" פתח אלקיים.

"העיר שלנו נשרפת מהר ואתם פועלים לאט"

בהמשך יצא העיתונאי הסרוג נגד הקצב התגובות מצד הממשלה: "עכשיו העיר שלנו נשרפת מהר ואתם פועלים לאט. שמונה חודשים אתם פועלים באיטיות בלתי נסבלת בזמן שהאויב רץ אל הגדרות וקובע מחדש את גבולות מדינת ישראל. לא רחוק היום שבו גם בית הוריי יעלה באש. זה רק עניין של זמן. אף אחד לא יעצור אותה כשהיא תאיים לכלות את חדר ילדותי כפי שאף אחד לא עצר את המחבל ששיגר את הטיל שהרס הכל".

שריפה בקריית שמונה

שריפה בקריית שמונה צילום: Ayal Margolin,Flash90

"הפקרתם אותנו כי אנחנו נחמדים מדי"

אלקיים כתב בכאב להנהגה: "הפקרתם אותנו כי אנחנו נחמדים מדי. כי אנו מכירים בצורך לתת לצה"ל לנצח, בעוד אתם לא. כי אתם יודעים שנרגש באולפני הטלויזיה כשנאמר שנחזור הביתה, למרות הכל. למרות שאין בית ולמרות שנותרנו חסרי כל. נצהיר: 'עוד נצמיח ירוק מהשחור-שחור הזה, כי בית לא עוזבים'. ואתם תראו בנו אזרחים טובים. כנועים. צייתנים. בעוד אתם מנהיגים הססנים. מתעלמים. מפקירים".

"אל תדברו אלינו כלל. מטוב עד רע"

לסיום כתב אלקיים: "כשהבתים האחרונים בקריית שמונה, שלומי, אביבים, מנרה, מרגליות, כפר יובל, מלכיה, רמות נפתלי, יעלו באש, אל תדברו אלינו כלל. מטוב עד רע. אל תבקשו שנצביע לכם, שנצדיע לכם, או שנריע לכם. אל תנחמו אותנו ואל תצטלמו בבתינו המפויחים. ובעיקר, אל תבקשו מאיתנו להתחיל הכל מהתחלה".