מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי ההודעה הקשה על מות החטופים ובזמן שהצפון בער - זה מה שעשה בן גביר

השר לביטחון לאומי הממונה על כוחות הכיבוי וההצלה תועד באירוע הצדעה שארגן השר עמיחי אליהו לאחר שהופיע בתוכנית הפטריוטים של ערוץ 14. לפיד: כל הצפון נשרף והשר לביטחון לאומי הלך להופעה בבריכת הסולטן

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 04/06/24 08:15 כז באייר התשפד

אחרי ההודעה הקשה על מות החטופים ובזמן שהצפון בער - זה מה שעשה בן גביר
בן גביר, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

בזמן שהאש משתוללת במספר מוקדים בצפון, השר לביטחון לאומי המופקד על שירותי הכבאות, איתמר בן גביר, נצפה אתמול במופע הצדעה שארגן השר למורשת בבריכת הסולטן לזכר נופלי 7 באוקטובר. אל האירוע הגיע השר לביטחון לאומי לאחר שהופיע בערוץ 14 בתוכנית "הפטריוטים" של ינון מגל וזאת כאמור בזמן שלוחמי האש נאבקו בשריפות המתפשטות.

לפיד: כל הצפון נשרף והשר לביטחון לאומי הלך להופעה בבריכת הסולטן

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את השר בחשבון "X": "כל הצפון נשרף והשר לבטחון לאומי, המופקד על שירותי הכבאות, הלך לאולפן הפטריוטים בערוץ 14 ומשם להופעה בבריכת הסולטן. אין ולא היתה ממשלה מופקרת מזו בתולדות המדינה. פשוט לא אכפת להם. לא מהצפון, לא מהדרום, לא מהחטופים". הבוקר (ג') בריאיון לגלי צה"ל טען השר: "הלכתי ל-5 הדקות האחרונות של מופע הצדעה לגיבורי 7 באוקטובר - לא חגיגות ולא נעליים. הגעתי לשם כי הגיבורים האלה ביקשו שאתן להם תעודות ואגיד להם כל הכבוד".

הצפון בוער: אלפי דונמים עלו באש - 11 נפצעו קל משאיפת עשן

לאחר למעלה מ-20 שעות של מאמצי כיבוי לוחמי האש הגיעו במהלך הלילה לשליטה בחלק ממוקדי השריפות בצפון. 18 צוותי כיבוי ו-4 מטוסים הגיעו בפעולה משותפת לשליטה בשריפה שפרצה בסמוך לעמיעד. מפקד תחנת טבריה, טפסר משנה בוריס אייזנברג העריך כי השריפה כילתה כ-4000 דונם במרחב.

הכוחות בלמו את התפשטות השריפה לקו הבתים בקריית שמונה

בקריית שמונה לוחמי האש וצוותי הכוננות ביצעו לאורך כל הלילה פעולות כיבוי ובלימה לשריפה על קו הבתים בקריית שמונה ובכפר גלעדי ומנעו את התפשטותה. בקרן נפתלי נמשכים המאמצים להשגת השליטה באש על ידי 4 צוותי כיבוי.