מבקר המדינה: "מדינת ישראל נכשלה בפינוי התושבים"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר בקרית שמונה כי "הביקורות הראשונות שנפרסם יהיו על פינוי האוכלוסייה - ישראל נטולת אסטרטגיה והדבר פוגע באזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 14:07 כו באייר התשפד

מבקר המדינה: "מדינת ישראל נכשלה בפינוי התושבים"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים היום (ב') סיור בצפון. המבקר סייר בקריית שמונה ונפגש עם ראש העיר אביחי שטרן, ובהמשך ייפגש עם ראש מועצת מבואות חרמון בן בן-מובחר ועם ראש מועצת מטולה דוד אזולאי. הסיור הוא המשך לסיור דומה שקיים ביום רביעי האחרון בשלומי ובפסוטה.

המבקר התייחס למציאות הקשה בעיר המטווחת ואמר: "התחושה היא שממשלת ישראל לא מתייחסת לטיפול בתושבי קריית שמונה כמשימה של הממשלה. הותירו את הטיפול בתושבים לפתחה של העירייה וגורמי הממשלה לא נמצאים ולא מטפלים בצרכי התושבים. עיר שמעל לעשרים אלף מתושביה נמצאים במעל ל-300 בתי מלון וכ-400 מוקדים. לא יכול להיות ש-5000 ילדי קריית שמונה יחוו שנה אבודה נוספת. מדינת ישראל נטולת אסטרטגיה לטווח קצר וארוך".

קריית שמונה

קריית שמונה, ארכיון, צילום: Ayal Margolin,Flash90

מבקר המדינה: "נדרשת מעורבות בחשיבה על המחר"

"מדינת ישראל נכשלה בפינוי התושבים", אמר אנגלמן, "ולא מתקנת את הליקויים גם כעת. ללא סיוע ממשלתי, ללא הגעה של שרי הממשלה לכאן כפי שאני נמצא פה כיום. לשבת עם ראש העיר, לשמוע את האתגרים של צרכי החינוך, הרווחה והתעסוקה של התושבים ושל העסקים. נדרשת עכשיו מעורבות, הן בליווי העיר על מפוניה והן בחשיבה על המחר שאוטוטו מגיע".

עוד הוסיף מבקר המדינה ואמר: "אני קורא לראש הממשלה לא להסתפק באותה החלטת ממשלה ראשונית שעברה בנוגע לחיזוק הצפון ולמאמץ הממשלתי הנדרש להחזרת תושבי הצפון לבתיהם. חייבים כבר עכשיו לדאוג להחלטת ממשלה שתעסוק ביום שאחרי, בהחזרת התושבים לבתיהם וביצירת מעטפת לשיקום ולחיזוק קריית שמונה וצפון הארץ".