"לא רוצה להיות תמי ארד": אימו של החלל החטוף בעד שחרור כולם בפעימה אחת

ברקע המגעים לעסקת חטופים חדשה: טליק גואילי, אמו של רן גואילי ז"ל שנחטף לעזה וחברת פורום תקווה, אמרה בוועדת החוקה - "לא רוצה להיות תמי ארד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 13:43 כו באייר התשפד

"לא רוצה להיות תמי ארד": אימו של החלל החטוף בעד שחרור כולם בפעימה אחת
מנהרת חמאס, צילום: דובר צה"ל

ברקע השיחות על העסקה: טליק גואילי, אמו של שוטר היס"מ רן גואילי ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי החמאס, התארחה לפני זמן קצר בועדת חוקה חוק ומשפט ושיתפה את מחשבותיה על העסקה. "אני מבינה שאנחנו בדילמה מוסרית עצומה", פתחה, "אבל יש דבר אחד שחשוב לומר - אנחנו (ישראל) הצענו את ההצעה ומי שלא נתן תשובה זה החמאס, אז כל הדיבורים האלה על עסקה כאילו קיימת זה לא רלוונטי".

רון ארד בשבי, ארכיון

רון ארד בשבי, ארכיון , צילום: פלאש 90

"אין לנו על מי לסמוך שם"

"אני מאמינה שאין לנו על מי לסמוך שם", המשיכה גואילי, "ואין לנו עם מי לעשות עסקה, אנחנו חייבים לנצח את המלחמה הזאת ולהביא את כולם הביתה. ואנחנו מבקשים בצורה חד משמעית שיעבירו לנו רשימה, אפילו רשימה של מי חי הם לא מוכנים לתת לנו. היום גילנו עוד מישהו שלא שם, שלא חטוף בכלל. אז איתם אתם רוצים לעשות עסקה? הם יביאו את הילדים שלנו הביתה? אני לא רוצה להיות תמי ארד".

טליה, אמא של רן גואילי בכנסת |

טליה, אמא של רן גואילי בכנסת | צילום: פורום תקווה

בהמשך הוסיפה: "אני רוצה את הבן שלי כאן יחד עם כולם ואני בטוחה שאם הבן שלי היה כאן הוא היה אומר שקודם יוציאו את האחרים קודם אבל אני יודעת שאם יוציאו אותם קודם הוא ישאר שם, לנצח. ועם זה אני רוצה שאתם תחיו כי אני לא אצליח".