6 שנות מאסר נגזרו על טכנאי אולטרסאונד שביצע מעשי אינוס במטופלות בביתר עילית

פיצוי זעום בסך 25,000 אלף שקלים ישולם למתלוננות, שעברו פגיעה מינית חמורה בזמן בדיקת אולטראסאונד במרפאה. על התוקף, רמזי געבה, נגזרו שש שנות מאסר. "הוא ניצל את אמונן של המתלוננות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/24 13:21 כו באייר התשפד

6 שנות מאסר נגזרו על טכנאי אולטרסאונד שביצע מעשי אינוס במטופלות בביתר עילית
טכנאי אולטראסאונד, אילוסטרציה | , צילום: Andrey Zhernovoy,Shutterstock

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לאחרונה על רמזי געבה, טכנאי אולטרסאונד שביצע מעשי אינוס במטופלות שלו במכון אולטרסאונד בביתר עילית - 6 שנות מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 25,000 שקלים לכל אחת מהמתלוננות.

געבה הורשע בשני אישומים שכל אחד מהם כלל עבירה של אינוס וכן עבירה של מעשים מגונים. לפי כתב האישום, שהוגש ע"י פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), במסגרת עבודתו בקופת חולים "מאוחדת" שבביתר עילית כבודק אולטרסאונד מטעם חברת מא"ר, געבה ביצע את העבירות כאמור בשתי מטופלות, בכך שביקש מהן במהלך טיפול, ללא צורך, לחשוף את איבר מינן, נגע באיבר המין באמצעות מכשיר האולטרסאונד והחדיר את אצבעותיו, ללא כל צורך רפואי.

הנאשם ניצל את הבלבול והמבוכה בקרב המטופלות

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) עמדה בטיעוניה על כך שגעבה ניצל את הסיטואציה שנוצרה, בה היה נמצא לבדו עם המטופלות בחדר, לסיפוק צרכיו המיניים. עו"ד מרים בן גל מהפרקליטות ציינה כי געבה פעל בשני המקרים בדפוס דומה, וכי המעשים נעשו תוך תכנון מראש, חזרתיות וניצול אמונן של המתלוננות. בהחלטתם, התייחסו השופטים (חגית מאק-קלמנוביץ, מרים ליפשיץ פריבס ומרדכי כדורי) לטיב העבירות: "הנאשם ביצע את המעשים בהם הורשע במהלך הטיפול הרפואי עצמו, בתוך מרפאת קופת חולים האמורה לשמש כמקום בטוח שהפונות אליו חשות מוגנות ומקבלות טיפול שיש בו כדי להיטיבי איתן. הוא ניצל את אמונן של המתלוננות, אם העובדה שלא ידעו בוודאות מהם "גבולות הגזרה" של הבדיקה הצפויה, את הבלבול והמבוכה שנוצרו אצלן ואת הימצאותן עמן לבדו בחדר סגור". התיק נוהל ע"י עו"ד אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).