"תהיה במלון שלך ותשתוק": קצין בכיר תקף את ראש עיריית קריית שמונה

במכתב ששיגר שר הפנים לרמטכ"ל ולגלנט חשף התנהלות בזויה אל ראש העיר הצפונית ודרש כי יעמידו את קציני הצבא הבכירים לסדר: "תגובת המפקדים מאפיינת מדינות בעלות שלטון צבאי, ולא מדינה דמוקרטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 21:02 כה באייר התשפד

"תהיה במלון שלך ותשתוק": קצין בכיר תקף את ראש עיריית קריית שמונה
קריית שמונה, צילום: Ayal Margolin,Flash90

על רקע הדיון הסוער בין אלוף פיקוד צפון וראש עיריית קריית שמונה שנטש את הדיון, שר הפנים משה ארבל שיגר היום (א') מכתב לגלנט והרמטכ"ל ובו דרש מהם לקרוא את הקצינים בצפון לסדר. זאת לאחר שחשף מקרה נוסף בו ראש העיר אביחי שטרן הותקף מילולית על ידי קצין בכיר.

ראש העיר מותקף: תחזור למלון ותשתוק

במכתב ששיגר, דרש ארבל משר הביטחון ומהרמטכ"ל "לקרוא את קציני הצבא הבכירים בפיקוד הצפון לסדר, ולהבהיר להם כי התבטאויותיהם נגד נבחרי ציבור והתנהלותם החריגה אינן עולות בקנה אחד עם המצופה מקצינים בכירים בצה"ל". הוא אף טען כי "תגובת המפקדים מאפיינת מדינות בעלות שלטון צבאי, שבהן לצבא יש מדינה - ולא מדינה דמוקרטית שבה הדרג הנבחר מייצג את הציבור והדרג המבצע חייב בתשובות לנבחרי הציבור".

בהמשך חשף ארבל כי לפני שבועיים שטרן הפנה שאלות אל רמ"ט הפיקוד אלון פרידמן, אלא שזה השיב לו בבוטות, קילל אותו, ודרש: "תהיה במלון שלך ותשתוק עד שתקבל הודעה אחרת". ארבל הדגיש: "התבטאויות אלו, שמבטאות נסות רוח וזלזול בסיסי כלפי אדם וכלפי נבחרי הציבור - שאותם אנשי הצבא התגייסו לשרת - הן בלתי נסבלות ולא מקובלות בעליל. זו רשותו ואף חובתו של ראש העיר לברר למען תושביו כיצד ניתן לשפר את הסיטואציה הקשה ומדוע היא נמשכת. ראש העיר מייצג את הציבור בעירו, וגם אם למפקדי הצבא טרוניה כלפיו - עליהם לנהוג איתו בכבוד ולהשיב על שאלותיו, ובעיקר במצב הנוכחי בו תושבי עירו מפונים בגין המצב הבטחוני הקשה".