בגיל 86: הלך לעולמו השר לשעבר דוד לוי

שר החוץ לשעבר מטעם הליכוד וחתן פרס ישראל למפעל חיים, דוד לוי, הלך לעולמו בגיל 86 לאחר שאושפז ביממה האחרונה. הרצוג ספד: "לוחם חברתי בכל רמ"ח איבריו". נתניהו הודה: "לא הסכמנו על הכל, אבל תמיד הערכתי אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 19:13 כה באייר התשפד

בגיל 86: הלך לעולמו השר לשעבר דוד לוי
דוד לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ לשעבר וחתן פרס מפעל חיים, דוד לוי, הלך לעולמו היום (א') לאחר שאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב בהדסה עין כרם. לוי הוא אביה של חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי אבקסיס וכיהן בכנסת כבר משנת 1969 ובהמשך גם בממשלה.

בתחילה כיהן כשר העלייה והקליטה, שר הבינוי והשיכון ולבסוף מונה גם לתפקיד שר החוץ של המדינה. בבחירות בשנת 1996 התמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הליכוד והפסיד. בשנת 2014 עלה שמו בנוגע להתמודדות לנשיאות המדינה, אך לאחר מספר ימים הסיר את מועמדותו ופינה את מקומו לרובי ריבלין.

השר לשעבר, דוד לוי מנחם את נשיא המדינה ראובן ריבלין

השר לשעבר, דוד לוי מנחם את נשיא המדינה ראובן ריבלין, צילום: מארק ניימן / לע"מ

הרצוג: "סמל של ממלכתיות"

נשיא המדינה ספד: "אנו נפרדים היום בצער רב מלוחם חברתי במלוא רמ"ח איבריו, מי ששפתו העשירה והייחודית היתה קול מובהק לעיירות הפיתוח ולפריפריה משך עשרות שנים - בכנסת, בהסתדרות ובממשלה. סגן ראש הממשלה, שר החוץ, וכמובן שר הבינוי והשיכון המיתולוגי שהוביל ביד רמה את פרויקט שיקום השכונות. דוד לוי, חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, ייזכר בקורותיה של ישראל כסמל של ממלכתיות ועשייה חברתית פורצת דרך אשר הותירו חותם אמיתי על החברה והמדינה. הייתה לי הזכות לעבוד איתו וללמוד מתבונתו וניסיונו. תנחומים למשפחתו ולאוהביו הרבים, יהי זכרו ברוך".

נתניהו: לא הסכמנו על הכל - אבל הערכתי אותו

נתניהו ספד גם הוא לבכיר הליכוד לשעבר: "אני דואב עמוקות עם כל אזרחי ישראל על פטירתו של דוד לוי ז''ל – משרת ציבור מסור במשך עשרות שנים, שר בממשלות ישראל וסגן ראש הממשלה. דוד, יליד מרוקו, סלל את דרכו בחיים בעשר אצבעותיו. במישור המקומי הוא תרם להתפתחות העיר בית שאן, ונעשה סמל לצמיחת ערי הפיתוח בפריפריה".

"במישור הלאומי הוא הטביע חותם אישי על החיים הפוליטיים, תוך שהוא דואג לאוכלוסיות חלשות שידעו מצוקה. כשר החוץ וכסגן ראש הממשלה סייע דוד לכינון קשרים דיפלומטיים עם מדינות שנמנעו מלעשות זאת בשנות 'המלחמה הקרה'. ביקוריו בבירות תבל התאפיינו בזקיפות-קומה על היותו נציג נאמן של מדינת ישראל. שיתפתי פעולה עם דוד בממשלות 'הליכוד', וכך גם עם ילדיו שהשתלבו כמוהו בהצלחה בפוליטיקה הארצית. לא תמיד הסכמנו על הכל, אבל תמיד הערכתי את תודעת השליחות שלו" הודה ראש הממשלה.