בטלו את הטיסה: היעד הפופולרי אוסר כניסה לישראלים

מדינת האיים המלדיביים תאסור כניסה באופן רשמי לבעלי דרכונים ישראלים. הנשיא הודיע על שורת צעדים נוספים לחיזוק התמיכה במדינה פלסטינית: "המלדיביים עומדים עם פלסטין". משרד החוץ מתריע: להימנע מכל נסיעה למדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 19:01 כה באייר התשפד

בטלו את הטיסה: היעד הפופולרי אוסר כניסה לישראלים
המלדיביים, צילום: icemanphotos,Shutterstock

אחד היעדים הפופולריים לחופשה, איי המלדיביים, סוגר את שעריו לבעלי דרכון ישראלי באופן רשמי. לאחר שהנשיא הביע תמיכה בפלסטינים ובעזה בחודשים האחרונים, הוחלט להפוך את ההתנגדות לישראל לרשמית ולאסור כניסת ישראלים למדינה. זאת לאחר שקרוב ל-11,000 ישראלים ביקרו במדינה בשנה שעברה.

המלדיביים בשורת צעדים למען פלסטין

השר המלדיבי לביטחון פנים וטכנולוגיה, עלי איהסאן, הודיע היום (א') ​​על ההחלטה במסיבת עיתונאים. "הנשיא ד"ר מוחמד מואיזו, בעקבות המלצת הקבינט, החליט להטיל איסור על דרכונים ישראלים", נמסר מלשכת הנשיא. עוד נמסר: "הנשיא החליט בנוסף להקים קמפיין לגיוס כספים כדי לסייע לאחינו ואחיותינו בפלסטין, ולקיים עצרת כלל ארצית במסגרת הסיסמה 'מלדיביים עומדים עם פלסטין' כדי להראות תמיכה".

לפני מספר שעות פרסם הנשיא, מוחמד מואיזו, כי הוא מברך על ההחלטה להצביע בעד חברות המדינה הפלסטינית באו"ם ואמר: "ההחלטה שלנו לתמוך בהחלטה נובעת מהתמיכה החזקה של העם המלדיבי בזכויות הבלתי ניתנות לביטול של העם הפלסטיני למדינה, וחברות מלאה שלו בארגונים בינלאומיים. אנו מאמינים שזהו צעד חיוני לקראת שלום מתמשך".

משרד החוץ: להימנע מכל נסיעה למלדיביים

ממשרד החוץ נמסר כי "לאור ההחלטה של ממשלת המלדיביים לאסור כניסת אזרחים בעלי דרכונים ישראלים, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים להימנע מכל נסיעה למלדיביים. ההמלצה תקפה גם לגבי אזרחים ישראלים נושאי דרכון זר, בנוסף לדרכון הישראלי. עבור אזרחים ישראלים השוהים במדינה, מומלץ לשקול עזיבתה, שכן במידה ויקלעו למצוקה מכל סיבה, נתקשה לסייע".