מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט מפרט את התוכנית הישראלית: "נאפשר שלטון שמאיים על החמאס"

שר הביטחון גלנט בפיקוד הדרום: "בכל תהליך סיום של המלחמה לא נקבל את שלטון החמאס. אנחנו מקדמים חלופה שלטונית לחמאס שבמסגרתה נבודד אזורים, נוציא את אנשי החמאס ונכניס כוחות אחרים שיאפשרו שלטון אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 17:00 כה באייר התשפד

גלנט מפרט את התוכנית הישראלית: "נאפשר שלטון שמאיים על החמאס"
גלנט בפיקוד דרום, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון ביקר היום (א') בפיקוד הדרום והתייחס לתכנית הישראלית ליום שאחרי בעזה. "הפעולה ברפיח מתקדמת מעל ומתחת לקרקע, הכוחות נלחמים בנחישות רבה ומשמידים את צינור החמצן שמחבר בין רצועת עזה לבין מצרים, אנחנו הולכים וחונקים את החמאס ולא מאפשרים לו להמשיך ולהתקיים - לא תהיה לו יכולת לתגבר, להתעצם ולהתחמש".

"שתי הפעולות האלה יביאו להשגת שתיים ממטרות המלחמה"

בביקור ערך גלנט דיון מבצעי במפקדת פיקוד הדרום, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף ירון פינקלמן, אלוף (מיל׳) יוסי בכר וקציני המטה בפיקוד. "במקביל לפעולה הצבאית החשובה, מערכת הביטחון מכינה את החלופה השלטונית לחמאס, כאשר אנחנו נבודד אזורים, נוציא מתוכם את אנשי החמאס ונכניס אליהם כוחות אחרים אשר יאפשרו שלטון אחר שמאיים על החמאס", התחייב גלנט.

"שתי הפעולות האלה - מצד אחד פעולה צבאית ומהצד השני יכולת של החלפת שלטון, יביאו להשגת שתיים ממטרות המלחמה הזאת – מיטוט שלטון החמאס וכוחו הצבאי והחזרת החטופים. בכל שלב, בכל תהליך סיום של המלחמה לא נקבל את שלטון החמאס כשלטון בעזה", סיכם שר הביטחון.