עמית סגל: "אם זה נועד לשכנע את בג"צ לגייס את כולם - אז שאפו. אם לא אז בושה"

סרטון ברשת שהציג מאות תלמידי ישיבה חרדים בצפייה מאורגנת בגמר ליגת האלופות, עורר ביקורת ברשת. עמית סגל הגיב בעקיצה, עקיבא נוביק ציטט בתגובה את דבריו של הרב יוסף והפרשן החרדי גינה - ואז חזר בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 11:35 כה באייר התשפד

עמית סגל: "אם זה נועד לשכנע את בג"צ לגייס את כולם - אז שאפו. אם לא אז בושה"
עמית סגל, הגיב גם כן על הסרטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסרטון שפורסם אתמול (שבת) ברשתות, נצפו מאות בני ישיבה חרדים כאשר הם צופים יחדיו בגמר ליגת האלופות שנערך אמש. הסרטון, שפורסם בידי העיתונאי יואלי ברים, הפך מהר מאוד לשיחת היום ברשתות והתגובות אליו היו רבות וכללו גם ביקורות רבות.

עקיבא נוביק ציטט את הרב הראשי

אנשי תקשורת רבים ביקרו את הצפייה המאורגנת שמגיעה בזמן בו נלחמת הממשלה על חקיקת חוק הגיוס ולמעשה להותיר את הפטור לבני הישיבות על כנו. הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב וכתב בחשבונו האישי כי "אם זה נועד לשכנע את בג"צ לגייס את כולם - אז שאפו. אם לא אז בושה".

גם העיתונאי עקיבא נוביק הגיב לסרטון בציטוט של דברי הרב הראשי יצחק יוסף וכתב: "אלפי טילים נזרקו על המדינה שלנו, בעזרת ה' איזה ניסים ונפלאות, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל? בזכות בני התורה, בזכות בני הישיבות, שהם עוסקים בתורה. הם מגינים על עם ישראל. מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס" דברים שכזכור אמר הרב לפני מספר חודשים.

העיתונאי החרדי הבכיר: "לא אקבל את הכללתכם והשחרת פניכם"

תגובה חריגה הגיעה גם מכיוונות של העיתונאי החרדי הבכיר אריה ארליך שכתב בתחילה על הסרטון: "בושה". בהמשך חזר בו מהאמירה וכתב ברשת X: זו הייתה תגובה אינסטינקטיבית. בהחלט, זה ממש לא ראוי, בוודאי בזמן מלחמה, ומשקף חוסר מודעות מעציב בואכה התגרות לא מודעת. אבל חשוב לי להדגיש: אני מעריך עד כלות אתכם, הבחורים שהוגים באמת בתורה הקדושה. לא אקבל את הכללתכם והשחרת פניכם בגלל קבוצת בחורים שפעלה בחוסר שיקול דעת מצער".