הציבור ישלם: זה הסכום שמוציאה הממשלה על הייצוג בבג"ץ חוק הגיוס

לאחר סירוב היועמ"שית להגן על עמדת הממשלה בעניין חוק הגיוס הנידון בבג"ץ, נשכרו שירותיו של עו"ד דורון טאובמן על מנת לייצג את עמדת הממשלה. כמה זה עולה לנו? מעל רבע מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 11:11 כה באייר התשפד

הציבור ישלם: זה הסכום שמוציאה הממשלה על הייצוג בבג"ץ חוק הגיוס
הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ברקע כוונת הממשלה לנסות ולחוקק את חוק הגיוס, חוק שיותיר את המצב על כנו, נערך הבוקר (א') דיון בבג"ץ בעתירות כנגד החוק. לאחר שהיועמ"שית בהרב מיהרה סירבה לייצג את הממשלה בדיון, שכרה הממשלה את שירותיו של עורך דין חיצוני על מנת שייצגה. עם תחילת הדיון הבהיר העו"ד כי הוא מייצג את הממשלה בלבד אך לא את משרד הביטחון ויתר המשרדים.

כמה עולה הייצוג המשפטי החיצוני לממשלה?

הייצוג העצמאי של הממשלה עולה למשלם המיסים לא מעט כסף ולפי פרסום של העיתונאי חן מענית, הייצוג של עו"ד דורון טאובמן המייצג את הממשלה עולה 260 אלף שקלים, בתוספת מע"מ מדובר בסדר גודל של כ-300 אלף שקלים. ייצוג הממשלה בתיק הוא לכשבעה חודשים, עד לסוף שנת 2024.

עו"ד דורון טאובמן, מייצג את הממשלה בדיון

עו"ד דורון טאובמן, מייצג את הממשלה בדיון, צילום: צילום מסך

העו"ד הנבחר של הממשלה: דורון טאובמן

עורך הדין שייצג את הממשלה בדיון לאחר סירוב היועמ"שית לעשות זאת יהיה עו"ד דורון טאובמן שבעבר ייצג את הרבנות הראשית בדיון בבג"ץ. טאובמן נבחר לייצג את עמדת ממשלת ישראל בבג"צ מתווה הגיוס, כאשר במקביל היועמ"שית תציג את עמדתה בנפרד. טאובמן ייצג לפני כשנתיים את הרבנות הראשית בבג"צ מתווה הכותל, בה עתרו זרמים רפורמים בדרישה לייסד עזרה חדשה בכותל - העזרה המעורבת.