החרדים מאיימים על נתניהו: לא נצביע על חוק הגיוס אם לא יהיה רוב בליכוד

ברקע הדיון בבג"ץ, במפלגות החרדיות הבהירו לראש הממשלה שלא יסכימו להצביע על החוק בכנסת במידה והליכוד כולו לא יעמוד מאחוריו. הסיבה לכך היא החשש במפלגות החרדיות מביקורת פנימית במידה והחוק לא יעבור | אלה תשעת השופטים שיכריעו את עתיד חוק הגיוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 07:49 כה באייר התשפד

החרדים מאיימים על נתניהו: לא נצביע על חוק הגיוס אם לא יהיה רוב בליכוד
נתניהו ודרעי, גם החרדים יצביעו נגד חוק הגיוס?, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הדיון בחוק הגיוס יגיע היום (א') לשיא נוסף עם הדיון בהרכב מורחב של שופטי בג"ץ בחוק אותו מבקשת הממשלה להעביר. בתוך כך ובצל הביקורת הקשה על החוק גם בתוך הליכוד, מבהירים גורמים במפלגות החרדיות לראש הממשלה כי לא יצביעו בעד החוק בכנסת במידה ולא כל חברי הליכוד יצביעו בעדו, כך מפרסם העיתונאי יהודה שלזינגר.

החשש של הפוליטיקאים החרדים

הסיבה לאיום החרדי החדש נובע מכך שסיכוייו של החוק לעבור בהצבעה בכנסת לא ברורים והחשש בקרב הפוליטיקאים החרדים הוא שהם יואשמו בדי הציבור שלהם בכך שהחוק נפל. נזכיר כי בליכוד יש מספר חברי כנסת שמתנגדים לחוק המוצע ובראשם שר הביטחון גלנט שהצהיר מספר פעמים כי לא יעמוד מאחורי חוק שלא יאושר בידי הקואליציה כולה.

השופט עוזי פוגלמן בדיון

השופט עוזי פוגלמן, בג"ץ יכריע את עתיד החוק. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העו"ד הנבחר של הממשלה: דורון טאובמן

עורך הדין שייצג את הממשלה בדיון לאחר סירוב היועמ"שית לעשות זאת יהיה עו"ד דורון טאובמן שבעבר ייצג את הרבנות הראשית בדיון בבג"ץ. טאובמן נבחר לייצג את עמדת ממשלת ישראל בבג"צ מתווה הגיוס, כאשר במקביל היועמ"שית תציג את עמדתה בנפרד. טאובמן ייצג לפני כשנתיים את הרבנות הראשית בבג"צ מתווה הכותל, בה עתרו זרמים רפורמים בדרישה לייסד עזרה חדשה בכותל - העזרה המעורבת.

אלו השופטים שיכריעו בעתירות לגיוס החרדים

תשעת השופטים שצפויים להכריע בעתירות הם: ממלא מקום נשיא העליון עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נועם סולברג, דפנה ברק ארז, דוד מינץ, יעל וילנר, עופר גרוסקופף, אלכס שטיין, גילה כנפי - שטייניץ, פוגלמן, יצחק עמית ודפנה ברק-ארז.