כתב אישום הוגש נגד מטפלות שהתעללו בתינוקות במעון חב"ד

כתבי אישום הוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שיטה אמאשו ואוריה בידוש מקריית גת לאחר שבמהלך עבודתן כמטפלות במעון בעיר התעללו נפשית ופיזית מאות פעמים בפעוטות עליהם היו אחראיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/24 10:21 כג באייר התשפד

כתב אישום הוגש נגד מטפלות שהתעללו בתינוקות במעון חב"ד
גן ילדים. אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi/Flash90

פרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שיטה אמאשו ואוריה בידוש מקריית גת לאחר שבמהלך עבודתן כמטפלות במעון בעיר התעללו נפשית ופיזית מאות פעמים בפעוטות עליהם היו אחראיות.

שורת עבירות חמורות

מכתב האישום שהגישה עו"ד מזל מנשה קסהון מפרקליטות מחוז דרום עולה כי אמאשו עבדה במשך כארבעה חודשים ובידוש במשך כשלוש שנים כמטפלות במעון חב"ד בקריית גת. החל מתחילת שנת 2024 עבדו הנאשמות יחדיו בכיתה בה היו 14 פעוטות בגילאי שנה עד שנתיים וחצי, כאשר כל אחת מהנאשמות הייתה אחראית על 7 פעוטות.

החל מתחילת חודש מרץ השנה ועד למעצרן באפריל, ביצעו הנאשמות מעשי התעללות נפשית ב-14 הפעוטות, והתעללות גופנית ב-13 מהפעוטות עליהן הן היו אחראיות. לנאשמות יוחסו עבירות של התעללות בקטין או בחסר ישע, תקיפה סתם של קטין וחסר ישע על ידי אחראי ותקיפה שגרמה לחבלה של ממש בקטין או חסר ישע על ידי אחראי. לאמאשו יוחסו גם עבירות של תקיפת קטין או חסר ישע והשארת ילד בלא השגחה לאחר שהשאירה פעוטות ללא השגחה בחדר החתלה סגור למשך דקות ארוכות.