מטה משפחות החטופים: "הממשלה החליטה להקריב אותם, אזרחי ישראל - התייצבו לצידנו"

בעקבות התבטאויות של ראש המל"ל וצחי הנגבי ושל ח"כ חנוך מליביצקי, מטה משפחות החטופים מפרסם נגדם הודעת גינוי חריפה וקריאה לעזרה: "אזרחי ישראל: קומו. התנערו. התייצבו לצידנו במאבק על נשמת אפה של המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/24 08:36 כג באייר התשפד

מטה משפחות החטופים: "הממשלה החליטה להקריב אותם, אזרחי ישראל - התייצבו לצידנו"
הפגנה למען החטופים, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

בעקבות התבטאויות של ראש המל"ל וצחי הנגבי ושל ח"כ חנוך מליביצקי, מטה משפחות החטופים מפרסם נגדם הודעת גינוי חריפה וכותב כי הממשלה החליטה באופן מודע ויזום להקריב את החטופים. "ממשלת ישראל החליטה באופן מודע ויזום להקריב את החטופים, לסגת מעיקרון מוסרי יסודי לפיו ישראל לעולם לא תשאיר אף אחד מאחור, ולהעדיף את המשך הלחימה על פני השגת המטרה העליונה של שחרור החטופים אשר הופקרו בידי הממשלה".

"החטופים, ומדינת ישראל כולה, נלקחו בני ערובה בידי מי שבחרו באינטרסים פוליטיים על פני חובתם הלאומית והממלכתית. מטה משפחות החטופים קורא לאזרחי ישראל: קומו. התנערו. התייצבו לצידנו במאבק על נשמת אפה של המדינה", נכתב עוד.

הדברים של הנגבי ומילביצקי

נזכיר כי משפחות חטופים נפגשו אמש (ה') עם ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, וסיפרו כי לטענתם במהלך הפגישה הנגבי גער בהם ואף הודה כי "הממשלה הזאת לא תצליח להשלים את השבת כל החטופים". כשאחת המשתתפות אמרה כי "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי אני הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות ואתה לא". ראש המל"ל ענה: "טוב, אז יאללה, תקללי אותי".

הגינוי נגד חבר הכנסת חנוך מילביצקי מגיע אחרי שהוא התעמת בשידור עם דני אלגרט, שאחיו יצחק אלגרט חטוף בידי המחבלים. במהלך הראיון אמר מילביצקי לאלגרט: "אתה תמשיך להוציא אצת דיבתה של ישראל בעולם", אלגרט השיב לו: "תקח אחריות".