נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הורשע במשפט דמי השתיקה

אחרי משפט מתוקשר במדינת ניו יורק נשיא ארצות הברית לשעבר הואשם ב-34 הסעיפים בהם עמד למשפט והגיב: "המשפט היה מכור" | טראמפ הוא הנשיא הראשון בהיסטוריה האמריקאית שהורשע בפלילים, והוא יוכל להתמודד גם אם יכנס לכלא | גזר הדין יינתן ב-11 ביולי

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/24 07:29 כג באייר התשפד

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הורשע במשפט דמי השתיקה
טראמפ בבית המשפט, אוקטובר 2023, צילום: lev radin,Shutterstock

חבר המושבעים במשפט דמי השתיקה של נשיא ארצות לשעבר, דונלד טראמפ, הרשיע הלילה (שישי) את הנשיא לשעבר בכל 34 הסעיפים בהם עמד למשפט. יו"ר חבר המושבעים הקריא את האישומים, ובעוד כחודש וחצי תינתן החלטת השופט על העונש לטראמפ, שמתמודד גם בבחירות הקרובות לנשיאות. ההרשעה של טראמפ הופכת אותו לנשיא לשעבר הראשון בהיסטוריה האמריקנית שהורשע בפלילים.

"זה ביזיון, אני חף מפשע. נמשיך להילחם. נמשיך להילחם עד הסוף", אמר הנשיא לשעבר אחרי הפסיקה הדרמטית וסימן את תאריך הבחירות, 5 בנובמבר, כתאריך שבו יינתן פסק הדין האמיתי. "המשפט היה מכור. אני נלחם עבור המדינה שלנו והאנשים שלנו", אמר עוד הנשיא לשעבר. הוא יגיש ערעור על פסק הדין.

ביידן: "יש רק דרך אחת להרחיק את דונלד טראמפ מהחדר הסגלגל: הקלפי"

נזכיר כי המשפט התנהל אודות הטענה כי שילם 130 אלף דולר כדמי שתיקה לדוגמנית סטורמי דניאלס, דמי שתיקה שיקנו את שתיקתה במהלך קמפיין 2016. טראמפ הורעה בזיוף מסמכים, כוונה לבצע פשע, עבירות מס והפרת חוקי קמפיין בחירות. העונש על העבירות שבהן הורשע טראמפ הוא ארבע עד 20 שנות מאסר, אך ממקרי עבר נראה כי לא נכנסים עליהן לכלא.

נשיא ארצות הברית המכהן, ג'ו ביידן, הגיב לפסק הדין: "ראינו היום בניו יורק שאף אחד לא מעל החוק. דונלד טראמפ תמיד האמין שהוא לעולם לא יתמודד עם ההשלכות של הפרת החוק למען הרווח האישי שלו. אך עדיין יש רק דרך אחת להרחיק את דונלד טראמפ מהחדר הסגלגל: הקלפי".