בחירות לרבנות הראשית

חבר ועדת הרבנים של הרב אריאל מסביר: זאת הסיבה שהבחירה ברב כהנא לא בתוקף

הרב יהודה ישעיהו גליק, שכיהן בוועדת הרבנים של הרב יעקב אריאל, מסביר את עמדת הרבנים שסוברים כי הבחירה ברב כהנא אינה בתוקף | הנימוקים: היחס בין מפלגת הציונות הדתית למפלגות החרדיות, שינויים שחלו בגוף הבוחר בעקבות פרישת דיינים והבחירות ברשויות המקומיות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/05/24 15:32 כב באייר התשפד

חבר ועדת הרבנים של הרב אריאל מסביר: זאת הסיבה שהבחירה ברב כהנא לא בתוקף
הרב יעקב אריאל והרב מאיר כהנא אחרי הבחירה, צילום: כיפה

הרב והדיין יהודה ישעיהו גליק, אב בתי הדין בפתח תקווה ואריאל לשעבר, שכיהן בוועדת הרבנים של הרב יעקב אריאל, מסביר את עמדת הרבנים הסבורים שהבחירה ברב כהנא אינה בתוקף. "כמי שהיה חבר בוועדה ועקב אחר התנהלות הדברים לאורך השנה האחרונה אני מבקש לשפוך מעט אור בתקווה שהדבר יוכל לסייע להבנת הדברים", כותב הרב גליק.

"חלק גדול מחברי הוועדה סברו כי לנוכח השינויים שחלו לא ניתן לראות את הוועדה כברת תוקף הלכתי, מוסרי או ציבורי"

"עם דחיית הבחירות ובפרט לאחר הדחייה השנייה ופרוץ המלחמה, חלק גדול מחברי הוועדה סברו כי לנוכח השינויים שחלו לא ניתן לראות את הוועדה כברת תוקף הלכתי, מוסרי או ציבורי", מסביר הרב גליק. לדבריו, בעקבות הדחייה בקיום הבחירות שהיו צפויות להתקיים לפני למעלה משנה חלו שינויים רבים במצב הפוליטי בישראל. בין הסיבות הוא מונה את היחס בין מפלגת הציונות הדתית למפלגות החרדיות, שינויים שחלו בגוף הבוחר בעקבות פרישת דיינים והבחירות ברשויות המקומיות.

הרב מיכה הלוי בכניסה לוועדה

הרב מיכה הלוי בכניסה לוועדת הרבנים. יתמודד? צילום: חדשות כיפה

מי שנתן ביטוי לעמדה זו הוא הרב דוב ליאור, שחתום על מכתב ובו הוא כותב כי "יש לדון תמיד מה הייתה דעת החברים אז ומהי דעתם היום, כשנשתנו התנאים", ופוסק כי בשל השינויים מותר לכל רב להציג את מועמדותו. לדברי הרב גליק, מחלוקת זו, לצד פעילותם של לא פחות מ-4 רבנים ותומכיהם שהיו קשורים לוועדה לקראת אפשרות של הצגת מועמדותם, יצרה מצב מעשי של חוסר התלכדות חריף סביב המועמד הנבחר, מה שגרם לחוסר יכולת של הדרג הפוליטי למנף את החלטת הוועדה ועלה חשש גדול בדבר היכולת של המועמד להצליח להיבחר בגוף הבוחר הנתון.

"מובן שהמצב הנוכחי יוצר תסכול וקושי, להתמקד במטרה שלשמה נתכנסנו"

"מובן שהמצב הנוכחי יוצר תסכול וקושי. עלינו להכיר טובה גדולה לרב אריאל ולכל צוות הוועדה ולהתמקד במטרה שלשמה נתכנסנו כולנו - לוודא שאכן ייבחר רב ראשי ציוני דתי. החלטת הרב אריאל היא שסמוטריץ' ייקח על עצמו את האחריות לבדוק היטב מי מבין המועמדים הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר להיבחר ויעשה הכל כדי להביא למינויו", מסיים הרב.