השר וסרלאוף למפוני יערה ושלומי: "התנהל מאבק עיקש למען אישור תכנית הצפון"

השר וסרלאוף במפגש עם מפוני יערה ושלומי: "התנהל מאבק עיקש למען אישור תכנית הצפון בסך 3.5 מיליארד שקל. במסגרת ההחלטה יעברו דרך משרד נגב גליל תוכניות להפוגות וחוסן קהילתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 20:55 כא באייר התשפד

השר וסרלאוף למפוני יערה ושלומי: "התנהל מאבק עיקש למען אישור תכנית הצפון"
השר וסרלאוף, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, נפגש לשיח עם משפחות מפונים מהיישובים יערה ושלומי השוהים במועצה המקומית זכרון יעקב. במהלך המפגש, בו השתתפה גם חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון הביע השר וסרלאוף הזדהות עם הקשיים של המפונים אותם הם חווים במצב הבלתי אפשרי הנוכחי.

חוסן קהילתי, חיזוק הקהילות והתמודדות עם טראומות המלחמה

המפונים הציפו בפגישה בעיות איתם הם מתמודדים, כאשר את חלקם הצליח השר לפתור עם צוות לשכתו ולתת מענה כבר באותו מפגש. יצוין כי לאחר מאבק עיקש שניהל השר וסרלאוף לאישור תכנית הצפון בממשלה, התוכנית שאושרה תספק מענה מיידי לתושבי הצפון הנמצאים שמונה חודשים מחוץ לבתיהם, ותניח תשתית ראשונית לפיתוח ושיקום הצפון בהמשך.

בין רכיבי התוכנית שמוביל משרד הנגב והגליל: הפגות ואירועים לאכלוסייה המפונה. תמיכה והעצמה של אוכלוסיית הצעירים באזור; חוסן קהילתי, חיזוק הקהילות והתמודדות עם טראומות המלחמה; מתחמי עבודה מרחוק לבעלי עסקים מפונים; סיוע לבעלי עסקים שנאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות המלחמה; אירועים תומכי קהילה: חיזוק תחושת השייכות והקהילתיות.

"תושבי יערה ושלומי הם גיבורים אמיתיים"

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "התנהל מאבק עיקש למען אישור תכנית הצפון בסך 3.5 מיליארד שקל. במסגרת ההחלטה יעברו דרך משרד נגב גליל תוכניות להפוגות וחוסן קהילתי". השר הוסיף: "תושבי יערה ושלומי הם גיבורים אמיתיים, במשך שמונה חודשים הם מתמודדים בגבורה ומצליחים לשמור על החוסן הקהילתי. נמשיך לסייע בתכנית ההפגות, האירועים ותוכניות החוסן שמוביל המשרד בראשותי. זהו מענה חשוב לאוכלוסייה המפונה, עד שיחזרו לביתם בביטחון מלא. המלחמה היא משבר, אבל היא יכולה לייצר הזדמנויות לצמיחה".