ניצחון לסמוטריץ' על משרד הביטחון: הוועדה שגלנט סירב להקים - תוקם

אחרי שבועות ארוכים של מאבק בין השר גלנט והשר סמוטריץ' בנושא הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון, הגיעו השניים להסכמות במסגרתם תוקם הוועדה. תפקיד הועדה יהיה להמליץ על גובה תקציב הביטחון הנדרש. סמוטריץ': "לוודא שכספי אזרחי ישראל ינוצלו באופן מיטבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 20:45 כא באייר התשפד

ניצחון לסמוטריץ' על משרד הביטחון: הוועדה שגלנט סירב להקים - תוקם
גלנט וסמוטריץ', המינוי הצפוי לסגן ראש המנהל האזרחי., צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

לאחר שבחודשים האחרונים סירבו במשרד הביטחון ובצה"ל לקיים את הסיכום שעליו חתמו רה"מ, שר האוצר ושר הביטחון עם אישור התקציב המתוקן לשנת 2024 על הקמת וועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון, הערב הגיעו שרי האוצר והביטחון לסיכום על הקמת הועדה.

נציגים לאוצר ולמשרד הביטחון

הוועדה תורכב משני נציגי ראש הממשלה, שני נציגי שר הביטחון, ושני נציגי שר האוצר וישתתפו בה באופן קבוע נציגי בנק ישראל, משרדי האוצר והביטחון, צה"ל, מל"ל והמועצה הלאומית לכלכלה. כעת יועבר כתב המינוי לחתימת ראש הממשלה והוועדה תכונס ותחל בעבודתה.

תפקיד הועדה יהיה להמליץ על גובה תקציב הביטחון הנדרש, לסמן את מקורותיו ושימושיו לפי סדרי עדיפויות שיקבעו, ולוודא שכספי אזרחי ישראל ינוצלו באופן מיטבי תוך שמירה על ביטחון המדינה. נוודא בעזרת השם שכך יהיה.

סמוטריץ': "יש לכולנו הרבה מה ללמוד ולתקן"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון היא צעד חשוב לכלכלה ולביטחון. אירועי ה 7 לאוקטובר ומלחמת חרבות ברזל שאנחנו מנהלים מאז ערערו רבות מהנחות היסוד שעל בסיסם נוהלו בניין הכח, ההתעצמות והתקציב של מערכת הביטחון, והדבר מחייב את בחינתם מחדש והתאמתם למפת האיומים העדכנית, תוך איזון נכון בין כלל צרכי המשק והכלכלה ותוך בניית מנגנוני מימוש יעילים לתקציב הביטחון, בשקיפות ותחת בקרה מתמדת. יש לכולנו הרבה מה ללמוד ולתקן מאז ה-7 לאוקטובר, הקמת הועדה היא צעד ראשון בכיוון הנכון"..