בחירות לרבנות הראשית

טוויסט בבחירות לרבנות? הרב דב ליאור: "האיש הנכון להתמודד לתפקיד"

לאחר שוועדת הרב אריאל החזירה את מנדט בחירת מועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית חזרה לסמוטריץ', קורא הרב דב ליאור לרב איגרא להציג את מועמדותו: "אני מבין כי יש לך הסיכויים הרבים ביותר להיבחר כרב ראשי" | הרב איגרא התמודד גם כן בוועדת הרבנים בה ניצח הרב מאיר מרדכי כהנא

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 18:36 כא באייר התשפד

טוויסט בבחירות לרבנות? הרב דב ליאור: "האיש הנכון להתמודד לתפקיד"
הרב דב ליאור, פונה לרב איגרא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב דב ליאור, מי שכיהן בנשיאות ועדת הרבנים לבחירת המועמד הציוני-דתי בבחירות לרבנות, קורא לרב אליעזר איגרא להציג את מועמדותו לתפקיד למרות שהתמודד בוועדת הרבנים בה ניצח הרב מאיר כהנא. במכתב שפרסם לפני מספר ימים, כותב הרב ליאור כי מבירור שערך, לרב איגרא הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר, כך פרסם העיתונאי חנן גרינווד.

אחד מתנאי וועדת הרבנים שבנשיאותה עמד הרב ליאור, היה שמועמד שיפסיד בוועדה לא יציג בהמשך את מועמדותו, אך ייתכן וקריאתו של הרב ליאור מגיעה עתה, מאחר והוועדה השיבה את מנדט הבחירה חזרה לשר סמוטריץ'.

"אני סבור כי אתה האיש הנכון להתמודד לתפקיד"

במכתב עצמו כותב הרב ליאור לרב איגרא: "הנני מכירך שנים רבות, עוד מימי כהונתך כרבה הראשי של כפר מיימון ואחר כך כראש אב"ד ובעשור האחרון כדיין בבית הדין הגדול שבירושלים, ואני סבור כי אתה האיש הנכון להתמודד לתפקיד ולכהן כרבה הראשי של מדינת ישראל".

הרב אליעזר איגרא

הרב אליעזר איגרא, ייענה לבקשת הרב ליאור? צילום: מירי אמיתי

בהמשך הוא מוסיף וכותב: "אני סבור כך גם לאור היכרותי עם האישיות המיוחדת שלך, המקובלת על כל קשת הציבור הציוני דתי. מתוקף תפקידך, גדלותך התורנית ואישיותך, גם בקרב רבנים ואנשי מעשה בציבור המכונה חרדי על גווניו".

"אני קורה לך להעמיד את מועמדותך"

בסיום כותב הרב ליאור כי מבירור שערך, לרב איגרא "הסיכויים הרבים ביותר להיבחר כרב ראשי, מתוך הסכמה רחבה. על כן אני קורה לך להעמיד את מועמדותך לכהן כרב הראשי האשכנזי למדינת ישראל" מסיים הרב את מכתבו.