אייזנקוט: "הלוואי שהיה אפשר לעשות אנטבה, החטופים מפוזרים בעשרות אתרים"

חבר הקבינט תקף בנאום את ראש הממשלה נתניהו וטען כי "כל מי שמשוטט באתרים כאן רואה שיש 3 בוגדים שרוצים לעצור את המלחמה - גלנט, גנץ, איזנקוט. בפועל בחדר התקבלה החלטה פה אחד". עוד הוסיף: "ניצחון מוחלט זה סלוגן. נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 17:35 כא באייר התשפד

אייזנקוט: "הלוואי שהיה אפשר לעשות אנטבה, החטופים מפוזרים בעשרות אתרים"
אייזנקוט, מתקפה על נתניהו, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

חבר הקבינט המצומצם גדי אייזנקוט נאם היום (ד') בכנס מאיר דגן ותקף במילים חריפות את ראש הממשלה. "מי שאומר שנפרק כמה גדודים ברפיח ואז נחזיר את החטופים זורע אשליית שווא" טען אייזנקוט, "זה אירוע הרבה יותר מורכב. האמת היא שיקח 3 עד 5 שנים לייצוב משמעותי ואז עוד שנים ארוכות לביסוס שלטון אחר. ניצחון מוחלט זה סלוגן. נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה".

"הלוואי שהיה אפשר לעשות אנטבה ולהביא את החטופים"

בהמשך דיבר על החלטות הקבינט ואמר כי הוא, גנץ וגלנט מוצגים כבוגדים הרוצים לסיים את המלחמה בעוד בפועל ההחלטות מתקבלות בקבינט פה אחד יחד עם נתניהו: "כל מי שמשוטט באתרים כאן רואה שיש 3 בוגדים שרוצים לעצור את המלחמה - גלנט, גנץ, איזנקוט בסיוע של ניצן אלון. בפועל בחדר התקבלה החלטה פה אחד מהרגע הזה זו הצעה של ראש הממשלה ולא של ניצן".

נתניהו, ממשיך לטפס

נתניהו, "נכשל בביטחון, נכשל בכלכלה" צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

אייזנקוט התייחס גם לנושא החטופים והסביר את הקושי בהבאת החטופים: "הלוואי שהיה אפשר לעשות אנטבה ולהביא את החטופים, אבל הם מפוזרים בעשרות אתרים. חמאס הוא לא רק ארגון טרור אלא ארגון רעיוני. גם אם יעשו בחירות בעזה היום הם ינצחו. כולנו מאוחדים בה כקולקטיב".

הליכוד: "אייזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה"

בליכוד הגיבו לאייזנקוט וטוענים כי "אייזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה ללא השגת מטרותיה, ולפרוש מהממשלה בעיצומה של המלחמה. במקום לעסוק בחתירה לניצחון, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה".